Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 422 ggr
[AndreaPirlo92]
0

Söker iller!

Jag har haft mina funderingar på Att skaffa iller och har nu bestämt mig för att jag vill det. Jag bor i Småland och har letat uppfödare men hittar verkligen inga! Jag har körkort så skulle kunna köra en bit, dock inte alltför långt bort. Har du en iller som behöver omplaceras eller är du uppfödare? Kontakta mig isånnafall!

andreaholm@hotmail.se

GladGlad

Odis
2

Ett tips är att skriva lite mer än "Hej jag vill ha en iller" ex tidigare djurvana oavsett djur. Var du bor, hur gammal du är, vad du har tänkt dig för typ av iller. Man har ofta ett hum om vill jag bara ha hane/hona, vill jag ha någon speciell färg? Eller spelar det ingen roll jag vill ha en iller jag klickar med. Eller har du några krav på personlighet hos illern, ex busig iller, gosig iller. Personlighet kan vara svårt med valpar då går man på ett ungefär vad det varit för föräldrar och hoppas att valparna ärver föräldrarnas temprament, men om du funderar på omplacerings iller så kan det vara viktigt att tänka på vad har du egentligen tänkt dig. Sedan kan några rader om hur du är som person vara uppskattat och hur du har tänkt dig att ha illern, till vad ochså vidare. Av min erfarenhet tar uppfödare hellre kontakt med dig om du har en seriös tanke bakom ditt köpt och ger intrycket av att du har tagit reda på fakta och vet vad du ger dig in på, och vad du eventuellt kan tänkas vilja ha.

[AndreaPirlo92]
0

Okej, jag förstår. Är en tjej på 20 år som bor i Småland, Växjö området. Det är en hona jag är ute efter, färg spelar ingen roll då jag tycker personligheten spelar större roll Glad gärna gosig & framförallt frisk iller!

Jag har själv 2 katter, och har kunskap om djur.

IzzyR0xx
2

Har du träffat iller tidigare? Hur mycket har du läst på om djuret? Finns en uppfödarlista som är nålad och så en illerägar lista om man vill träffa illrar innan ett eventuellt köp.

Hur är din boende situation? Har du ekonomin för veterinärbesök? Är du beredd på att en iller mest troligt inte är rumsren och måste tränas ordentligt?

Min egen iller är nästintill perfekt på lådan men ibland hamnar det utanför, hon är snart 1 år gammal. Är lite i perioder som hon kan vara dålig på lådan men oftast så går det bra men då har jag belönat henne och uppmärksammat henne när hon går på lådan så hon ser det som något positivt.

Ett tips är åtminstone att träffa flera olika illrar och på så vis få ett bättre hum på vad det innebär att ha iller. Du kan passa på att ställa frågor till ägarna.