Hona söker hem
En viltfärgad söt hona söker hem. Hon finns i Borlänge och är otroooligt söt. Tyvär inga bilder men jag kan garantera en vacker tös.
Det jag vet om henne är att hon som valp va problematisk och bitig men nu som vuxen är hon snäll och mysig. Kan dock få bakslag i trängda situationer, men det är förståligt tycker jag. Ngn intresserad?
åh jag blir jättesugen… huu borde nog inte läsa sånthär.
Hej, jag är intresserad. Jag har redan två st, men den ena börjar bli gammal och vill inte leka med den andra. Hur gammal är hon och hur mycket ska du har för henne?
Jag är väldigt intresserad. maila mig på busan_love40@hotmail.com så kan vi prata mer.
MVH Sofia
Medarbetare Akvariefisk.ifokus

Lite mer fakta innan ni säger att ni är intresserade: Hon är ingen ung tös utan en gammal dam, 6 år och heter Mitzy. Men hon e go och har aldrig varit sjuk så hon kan säkert leva många år till. Hon kommer till mig i Stockholm i juni på jourhem om ingen haffat henne tills dess.
Pm:a mig vid ev intresse.
Ett tips är att även ta över försäkringen om hon är försäkrad. Så att inte Agria tycker hon är för gammal att försäkra om hos den nya ägaren.
Sara

Bra tänkt Sara
Carpe Diem

Hon är inte försäkrad :o( eller vaccad

det sved
Carpe Diem

Jag vet. Vissa vet inte vad som måste göras på en iller tyvär :o(

Görs en ordentlig vet.undersökning på henne och allt är u.a. tror jag man kan ta en försäkring på henne. Det man skall tänka på då är att alla vet.papper skickas till agria påskrivna av vet.

Ja Nea du har nog helt rätt där. M tanke på hur frisk hon har varit i 7 år behöver man ju inte heller va så orolig.

Har hon hittat något nytt hem än? är det några som är intresserade?
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Ja många intresserade! Det ser lovande ut :o)

Va bra… Vill att nästa iller jag skaffar ska vara en tjej:P
…men inte än!

Tjejen kommer nog till Frida…Frida hur har det gått? :o)

#15 Jag har inte hört nåt än. Men jag ser fram emot att hon ringer =D

#14: hihi, jag trodde du tänkt dig två pojkar jag. *retas*
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#17: asch de får väll duga så länge då.. hehe skojja bara=P
nej men inte i den närmaste framtiden tror det får räcka för ett tag nu! hehe

#18: haha, de såg mäkta förolämpade ut här hemma grabbarna när de läste detta. Och de hälsade att det är tur de är så väluppfostrade annars hade de kunnat bita i morgon. ;-)
Audiatur et altera pars

#15 Hon ringde idag så vi har pratat rätt mycket. Såååååå i morgon ska jag till Borlänge ^^

#20: Vad roligt för dig. Du måste skvallra sedan.
Audiatur et altera pars

*suckar längtande* Jag som själv ville ha henne men jag kan bara inte ta fler djur permanent nu, hehe. Du får en underbar tös Frida.

#20 åhh, vad härligt med 2 illrar :)… du får lägga in massor med bilder sen =)

#23 Ja det ska jag verkligen göra.. Om nån bara orkade ladda mitt kamerabatteri nån gång ^^

Hur går det Frida? Är du kär än? Fick hon följa med hem?

Japp, nu vill vi höra hur det gick.
Audiatur et altera pars

Sååå nu har vi precis kommit hem, Wilma, Mitzy och jag. Mitzy går omkring i vardagsrummet och gör sig lite hemmastadd ^^ Det första hon gjorde när hon kom hem var att bita min i handen, hårt!! Men jag kan förstå om hon är rädd och orolig. Jag funderar på vad som är bäst, att låta henne gå omkring själv lite först, så att hon känner sig lite hemma, eller ska jag låta henne vara med Wilma direkt?

Åh vilken sötnos! grattis! Hur funkar töserna ihop?

Har hon börjat äta nu som hon ska? Blev lite orolig där ju. De kommer att vänja sig vid varandra snart. Wilma e ju valpis å inte så stort hot. Mitzy ska nog bara visa vem som bestämmer. Vad gäller bettet så va Mitzy nog bara orolig. Hon lugnar sig…mutor! muta m gottis nu direkt.
åh vilken liten sötnos du fått och jag hoppas dom kommer gå ihop till slut =)

#31 Ja, jag gick och köpte kattmat, den hon var van vid, så det har hon ätit nu. Men igår blandade jag ut med illermat så jag hoppas att hon äter det också, och inte pillar bort det.
De funkar ganska bra ihop nu. Om de har nåt skit för sig så blir de helt plötsligt bästa vänner, och går ihop mot mig ^^ Men om de är ensamma så piper Mitzy mest när Wilma kommer i närheten.

#34 eller halvfin eller jättefin ;)

#35 Det är lite mer tacksamt att fota henne än Wilma, för hon kan iallafall hålla sig still i en sekund =D Men sen att jag är jättedålig på att fota är ju en annan sak!!!

åh, vad fin hon är =) det är ju bra att dom redan funkar ganska bra ihop =)

Hur går du och Mitzy ihop då? Litar hon på dig än? Visst e hon FIN, jag sa ju det hehe ;o) Kul att det går bra iaf.

#38 Vi går väldigt bra ihop. Jag fick ett litet bett precis när jag hämtat henne, men sen har hon bara varit jättesnäll mot mig =) Men hon sover så mycket, om man jämför med Wilma som är vaken och skuttar omkring non-stop ^^
Skönt att det fungerar bra.
Våra gamlingar sover rätt mkt och hon har ju precis flyttat och det kan vara ganska jobbigt för en iller.
Sara
Jag är väldigt intresserad eftersom jag söker en viltfärgad iller som sällskap till min vita illerhona på ca.1 år.. Mejla mig gärna på Remaining__@hotmail.com

#41 Jag tror att denna tjej nu finns hos sushi..

Igår var det första gången jag såg att Wilma och Mitzy verkligen lekte med varandra, jag blev jätteglad. De skuttade omkring och poppade ^^ Så det kommer nog bara bli bättre framöver hoppas jag..

#43 Va roligt! Det är så skönt när de äntligen börjar fatta att en illerkompis inte är så dumt ändå. Hur gjorde du för att få dom att bli vänner? Nåt speciellt tips man kan ha nytta utav?
#44 Jag tog med dom hem till Robin så de fick träffa hans illrar. Då kanske de förstod att det var bra att hålla ihop om man inte känner nån annan :P Och nu efter det går de ihop hur bra som helst. //Frida Sushi