YES!!!
Lyckades få rickie att äta en liten liten bit kyckling! till och med buffy hade den i munnen och tuggade innan hon spottade ut den. visserligen var de doppade i vetegroddsolja, men det är en bra bit på väg….jag som då bara har ca 1,5 kg kyckling bitar i frysen *host*

Kul !
Mina monster är föga intresserade av annat än torrfoder, vita B, skumsvampar eller vetegroddsolja.
Riktigta tråkisar är dom !

elliott försökte äta snigel för en kvart sen när vi va ute och gick!!!
halleluja!
mitt bästa hjälpmedel var pyttesmå bitar rå kyckling i äggula.. gick åt att använda ca 3 gånger sen var kycklingen i sig mumma!! … men jag vet sara.. dina illrar är inte som andras o äter inte äggula.. ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
hehhee exakt du har koll ;) men rickie kan faktikst peta i sig ytterst lite om nöden kräver det ;)

hmm, tycker saraes illrar är liiite tråkiga. Eller faktiskt tror jag de skulle kunna börja äta kött om man är tillräckligt enträgen. Det brukar gå att få alla illrar att äta det till slut. Även om det tar väääldigt lång tid för vissa. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Även jag har haft lite framsteg i att få i Stiffler kött. Alba får ju kött nästan varje dag, och jag lägger de små köttbitarna i lite vatten (som knappt täcker köttet) för att det inte ska torka ut. hon behagar nämlineg inte äta det på direkten. Hur som helst har jag kommit på Stiffler med att slicka upp det blodfärgade vattnet några ggr. Men smaka vägrar han, då gör han kräkljud… snacka om att spela för kamerorna…
Mina andra illrar har jag faktiskt lärt äta kött mer eller mindre med "våld" genom att gång på gång stoppa in en liten köttbit i munnen på dem, tills de provsmakat på riktigt och upptäckt att det kanske faktiskt var gott. Tillslut har de ätit självmant. Ibland vet matte bäst… hehehe…
Även igår å rickie en bit kyckling.denna gång var det nästan inegn olja på ens. men sen när han fick bit nummer två kilade han iväg å la den i mon sko….urrrrkkkk….undrar om man kan få salmonella via fötterna ;)

*skrattar roat*
Av mina 9 illrar så är det 5 - 6 som gärna provar på all människomat. Favoriter är kyckling, kalkon, vit fisk och makrill på burk (som dom bara får små smakbitar av då det inte är bra med makrill till illrar). Annat som framför allt Laban är tokig i är frukt av olika slag, som banan, apelsin, äpple, persika och nektariner. Den ända av mina 9 som inte vill testa människo mat är Lina, hon håller sig till sitt torrfoder. Det ända hon möjligen smakar är glass och choklad om hon får det från min mun, slicka på det själv det gör hon inte.

#9> Ge dem inte choklad! Dödligt… finns chokladtrådar om du vill ha mer info. Även små doser är livsfarligt de det lagras i kroppen, tills det en dag kan bli för mycket och då koolar de!
YES!!! Idag fick jag Buffy att äta en bit kyckling! hon tog den själv i munnen när jag gav henne och mumsade glatt i sig!! Vilken lycka! Tack AlbaStiffler för tipset om att ha i lite vatten till köttet! mycket populärt!!
Nu e det bara stitch kvar…men han ser verkligen illamående ut när man tar fram köttet…men vi fortsätter jobba!
Hmm har försökt med ted men han verkligen rynkar på hela nosen och springer iväg illa kvickt så jag låter honom slippa han e som han är min gammel fabror och jag låter nog den envisa skrutten hållas :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

#11> hehe, bra att det funkade. Känns som om köttet håller sig fräschare lite längre då åxå!