Hur sjuka...
är människor egentligen?!?! Tittade just upp från skärmen när jag satt här o såg på Discovery. Där i reklamen för kommande program hade det fäst en massa fyrverkeripjäser runt en igelkott som de (låtsades hoppas jag) sköt iväg som reklam för ett program. Nu kan jag inte i min vildaste fantasi tro att de verkligen gjorde det…men det ger en massa felsignaler till människor hemma. (ser framför mig hur fulla ungdomar hittar en stackare o funderar vad de ska göra med den)
Fy…FY SKÄMS!!!!

Ja usch har också sett den reklamen, fast det inte var en riktig så kommer undomar få idotiska ideér
Barn som ser reklamen kanske inte tänkter på att det är en fejk.
Sara

men med sunt förnuft kommer man långt,.
Det fanns ju en 4:a åring som tog livet av sig efter att sett pokemon. så jag antar att pokemon oxså är fel eller??
Man har väll sett mycket konstiga greje i sitt liv men de är väll föräldrarnas ansvar att uppfostra en så man ej gör dumma saker. Tänker på när man såg madicken när man va liten och hon skulle flyga med ett paraply. och då tänkte ja men inte kan man flyga med ett praply och hur gick det för madicken då?? nån som minns.. ??

#3> Väl talat!
Minns inte hur det gick för madicken… bröt hon inte något… typ armen?

hon fick hjärnskakning och missade den roliga utflykten som klassen skulle åka på
Det är nog int bara fulla ungdommar som kommer att tycka att detta är en bra inspirationskälla till sitt djurplågeri. Det kommer ävnm vara elaka barn, störda nyktra ungdommar och vuxna idioter. Jag förstår int nöjet i att plåga ett djur. Och det har ju stått mycket om just igelkottar som har blivit plågade på sistonde i tidningen. Bla att många andvänder dom som fotboll.
Blir så arg.

Kan också hålla med om att om man uppfostrar sina barn till att känna empati och förstå att djur också har känslor då behöver man inte oroa sig. Det som oroar mig är dock att alla inte får lära sig det. Och onödiga saker kan orsaka oskyldiga djur en massa lidande.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Kan man inte anmäla reklamfilmer?
#8 jo det kan man göra. Man kan anmäla reklam som stötande hos det marknadsetiska rådet (MER). Men lagstiftningen gällande reklam, och vad som inte är tillåtet är rätt slapp. Och man bedömmer ofta från fall till fall. Men sån här reklam kan ju verkligen anses som stötande.

tänker på hur folk skulle reagera om man gjorde samma reklam men satte raketer på en 3 månaders baby (tänker på att de är ungefär lika försvarslösa i en människas händer) Vilket ramaskri det skulle bli!!