Iller iFokus

Iller

Etikettkunskaps-trådar
Läst 932 ggr
lolla87
0

läs detta! behöver råd!!!

tjena.

igår kom bobby åt en stor chokladbit med crips och nöt i öch åt nästan upp hela fick jag se när jag kom hem.

så nyss bajsade han och det var löst. mycket löst! är det något jag kan göra för att det  ska bli bättre? snälla hjälp! är så orolig

lolla87
0

fick se nu att han hade åte lakrits nu med!!! Ledsen

Sara
0

Se till att han dricker och mår bra. Blir han slö eller spyr så åk raka vägen in till akutveterinären.

Sara

lolla87
0

#2 han spydde i morse, men sen dess har han inte spytt…

Sara
0

Har han ätit och druckigt efter det tror jag att det inte är nån fara. Kan vara att han mådde dåligt efter att ha ätit så mkt dåligt.

Sara

Ceciliaolucifer
0

Hur mkt fick han i sig?

Håll utkik på hans allmäntillstånd!

sarae
0

ja, chocklad kan även vara giftigt för en iller..så håll noga koll på honom

Faxlin
0

Även lakrits är giftigt för djur. Så försök hålla stenhård koll på honom. han kan dö av detta så det är allvarligt.

Håller tummarna för att allt går bra.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Marina
0

Jag hade åkt till veterinär :S

Han kan behöva avgiftas på nåt sätt. Vet inte hur giftigt det är för iller men vet att det är giftigt för hund och om det vart nån av mina hundar så hade jag åkt iaf. Iaf om han verkar må sämre än vanligt. Men att han spytt o är lös i magen är väl ett tecken på att det är inte är så jättebra.

Kan ju passa på att fråga, är choklad o lakrits lika gifitigt för iller som för hund?

Faxlin
0

#8: Ja det är lika farligt för iller som för hund.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
0

Det är nog minst lika farligt, om inte farligare iom illerns lilla storlek.

Illern blir typ hög av chokladen och kan få hjärtklappning och hjärtproblem har jag för mig av choklad. Mycket dåligt.

Lolla87> Inte för att verka hård, men det får inte hända att man råkar länna farligt godis framme som illern kan komma åt. Man måste vara jättenogrann om man vill ha en levande iller. Illersäkra illersäkra illersäkra! har du andra folk hemma så måste man övervaka dem som en örn för att se att de tex inte tappar godis på golvet.