Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 316 ggr
skrollan
0

hur gör ni ?

Hur ger ni era illrar måltider? Har ni maten framme så att dom kan äta hela tiden eller ger ni dom mat olika gånger per dag, såna fall hur många gånger?

Jag har själv alltid maten framme eftersom jag både har iller och katt. I början fanns det inge stopp i skrollan (illrern) hon kunde äta hur mycket som helst. Men tillslut förtod hon att det inte gick och maten fanns där hela tiden. Men nu har vi den lilla nya här hemma som också måste lära sig detta, men det fukar :D

Soffi
0

Eftersom illrar har ett så snabbt tarmsystem måste de äta ofta. De sover också så mycket att det är svårt att passa in när de måste äta. Då är det bättre att alltid ha maten framme. Och som du säger, de lär sig att maten alltid finns där så de inte behöver panikäta. :) Det är vääldigt ovanligt med en iller som har fetma. ;)

Så ja, jag har alltid maten framme.

Sara
0

Här står illrarnas käk framme dygnet runt. Det fungerar bra när det är torrfoder, mindre bra när det är färskt foder som ex. kycklingvingar.

Sara

NoraDede
0

jag har oxå min mat framme hela tiden.=)

Aelsklinn
0

Jag vill veta hur ni gör som har iller som bara äter kött!!!!? Låter ni köttet vara framme hela tiden? (Hygien?)  Eller matar ni fler gånger om dagen? (Hur många gånger?)

Gilla
0

Som jag ser det ska de ha torrfoder tillgängligt jämt. Sen köttet som han får en gång om dagen ca…äts det inte upp tas det bort inom 4 timmar eller så. Men det brukar försvinna :o)

Faxlin
0

Jag har torrfodret framme hela tiden åt dem.
Men de får kött en gång per dag. Det äter de bitvis ur handen på mig för att jag ska ha koll på att det inte göms kött någonstans. Inte så hygiensikt nämligen. :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars