Nu är hon min!!!
Nu bara måste jag berätta för jag kan inte hålla mig längre.
Kontrakten är skrivna och jag har betalt!
För två veckor sedan frågade Sarae om jag kunde vara akuthem åt en hitte-iller för det funkade inte hemma hos henne. Javisst, kunde jag vara det. Var LITE skeptiskt för det var en tjej och jag har ju 5 pojkar här hemma och tjejer, var inte de lite små och bitchiga….
Tänkte ju i min enfald att det skulle ju ändå inte vara så länge för någon måste ju sakna sin iller. Eller… Sagt och gjort. Lill-tjejen flyttade hit och alla mina pojkar bara dyrkade henne. Hon sov på mig från första dagen och jag har sovit på soffan med henne sen hon kom hit. Kan inte slita mig ifrån henne. Igår hade hon varit först hos Sarae i två veckor och sen hos mig i två veckor och INGEN har hört av sig om henne på en hel månad. Skrämmande! Men under den här tiden blev jag helt störtförälskad och tjejen stannar hos mig.
Till saken hörde också att hon var hög-brunstig när hon hittades och man kan ju inte kastrera en iller som man inte vet vem den tillhör. Men fr.o.m igår så blev hon min och blev också omgående kastrerad. Så nu går jag omkring här hemma som en hönsmamma och ser hur hon mår hela tiden. Känns inte alls som när man kastrerade pojkarna, hon är ju så liten. Hon är helt ljuvlig, snäll och underbart vacker. De som kommer till Viskafors kommer att få träffa henne där. Annars har jag blivit lovad att det ska komma foton efter lördag.

vad kul :) haha, lycka till när du ska sätta ihop dom iaf då =)
DET visste jag, banne mig! 
Inte för att nån sagt nått men gud så jag kände på mig att hon skulle stanna kvar hos dig och pågarna.
Grattis till dig och grattis till tösen. Vad ska hon heta?
Sara

babsan: De bor redan ihop. Alla mina pojkar är kastrerade.
Sara: Du hade så rätt!!
För tillfället kallar jag henne Pyret eller Liten. Har ju inte velat döpa henne ifall ägaren skulle dyka upp och sen fick jag totalt hjärnsläpp. Du kanske kan komma med förslag på lördag?
Ja, vi fixar en namntävling!
Sara
Se där, hon har hamnat bra i alla fall. Det är det viktiga. Jätteskönt att hon är kastrerad och så.
Ja namn måste du ju berätta. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Sara du kan väl starta en sån tråd. =) du kom ju på förslaget: =) alla kan sätta in dem namn de gillar =)

Tro mig, man måste SE denna tjejen för att veta vad hon heter!!!
Hon ser inte ut som alla andra.
ok har du inga kort?? har inte sarae varit framma med kameran än???
Åh vad roligt :) Förstår att det är henne du ska ha med dig som vi kommer bli kära i? hihi

Nix, kameran har varit konstig. Men efter lördag så…
Det är inte bara det att hon har ett speciellt utseende. Utan hon har ett väldigt speciellt sätt också. Hon tvättar en!! Hela tiden! Vet inte om hon har varit alg-ätare i ett akvarium i ett tidigare liv eller nåt.
Jag kan vakna av att hon slickar rent mitt öra, eller min navel osv…Imorse STOD hon i mitt ansikte och tvättade mig febrilt! Har aldrig varit med om maken. Vet inte om det är ett riktigt normalt iller-beteende. Hon kanske tror att jag är hennes valp.
Världens största iller-valp!!

Ny tös i familjen, stort grattis!

Tack! Och FÖRSTA tösen i familjen dessutom.
Oj, vad det här verkligen inte var planerat. Och min plånbok hade verkligen inte planerat att kastrera, chippa, vaccinera och försäkra en ny iller. Men, vad det är värt varenda krona!!!

Grattis Rikki !!
Lika roligt varje gång det kommer in en ny iller i familjen.

#2 haha, ojj jag var nog för trött igårkväll :P haha, men vad bra att det gick att sätta ihop dom så bra :) grattis än en gång <:o)

Vad kul Rikki, grattis till tillökningen. En sån där tvättare hade jag hemma förut. Beda hade perioder då hon var helt besatt i att tvätta våra öron. Det var jättecharmigt tills man fick skavsår i öronen, och det gick inte att neka henne för hon var påtok för envis, så det var lättast att bara låta Henne hållas… Dessa perioder kom ungefär en gång om året och varade 3-5 veckor. Och efter dessa veckor var man lycklig att man överlevt… hehehhe… Men njut du så länge du gillar det och du inte fått skavsår. (obs, min iller var åxå kastrerad men jag anar att det var något skenvalpighets-tecken eller liknande)

gratulerar! :D
ÅÅ vad roligt Grattis ska bli spännand att träffa tjejen imorgon!! :D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Grattis till tillökningen 
grattis=)
Ren lycka! Grattis! 

Naw.. Grattis :)
Carpe Diem
Grattis grattis! jag ska med skaffa en liten illertjej någon gång har jag tänkt.. Men jag ska ha en liten bitch.. hehe är så lätt att man blir fast med ett stort gäng grabbar!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Grattis ulrika!! Nu har du en dam på din sida ;)

Ja, jag tänkte då ALDRIG skaffa en tjej. Älskar mina stora härliga pojkar. Men det var innan detta lilla pyre kom och klev rakt in i mitt hjärta!! Jag var chanslös.

Japp, tjejerna kan charma en rätt så totalt! Grattis till tillökningen! :)

Grattis, vad roligt att ni blivit så totalt förälskade i varandra.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Nu är det lördag, kommer det några bilder ? :D

#22 Du kan ta min satkärring 
Carpe Diem

Sarae har lova att fixa bilder till mig som hon tog idag. Fast hon har förhoppningsvis roligare saker att göra en fredag kväll….
Även Madde och Elin var flitiga med kameran så jag hoppas att det kommer bilder på hela Viskafors-träffen ifrån dem.
#29: Mmmm vi ska se om jag har lite bilder.
Det kan ta lite tid för mig och orka med och fixa korten, då jag inte mår så bra pga benjamin.
Men jag lovar att det kommer ut kort så fort jag kan och har ork.
mvh madde
Såååå vad kommer hon att heta då? Jag röstar på Tingeling.
Sara

Blev inte Tingeling även om det var bedårande. Hon får fortsätta att heta Pyret för hon kommer om jag ropar det. I och för sig kommer hon så fort man rör på sig men ändå…
Pyret är oxå fint!
Sara