I väntans tider.
Hej alla illerdiggare=)
Vill bara tacka alla som har hjälpt mig med mina frågor kring illervalpar och vilken sorts iller man ska välja.
efter att ha varit spekulant på allt från jakt, bur, hem och vana iller uppfödare så har jag änterligen bestämt mig för att köpa en iller från en tjej som är illeruppfödare Kristell heter hon.
efter att ha fått recomendationer från flera håll så ringde jag henne och hon hade en albino kille kvar som jag har tingat nu och jag känner mig mycket tryggare nu och går här i väntans tider på min lilla valp "casper"… fortsättning följer när jag har fått valpen =)

åhh, då får jag Caspers bror :)
vad trevligt, lycka till =)
grattis o lycka till! :)
oj vad kul! =) grattis

Va roligt med en liten valp! Hoppas allt går bra. När får du hem honom?
Grattis!
Sara
Grattis!
Sara

Är det en valp efter Agnes?
Carpe Diem
Foto på alla valparna i kullen kommer upp nu i helgen förhoppningsvis. Då finns det foto på Casper, Cinkadjou, Cuma, Cody och Charley. Japp, Tiffanie fick 5 killar och inte en ända liten tjej.

Grattis vad roligt för dig. Och jag kan inte annat än att bli glad för att du bestämde dig för att inte välja en farmar iller.
Ser fram emot att höra massor om hur det går för er sedan när du fått hem din kille.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Nej, valpen är från Agnez mamma Tiffanie, och vad jag ser nu så blir han riktigt vit i sin päls (blir alla 3 albinosarna som det ser ut just nu). Jag hoppas att han blir detta även som vuxen, men albino illrar kan ju bli lite orange/ljusbruna i pälsen som vuxen. Kolla bara in Lina här vid sidan om som blir lite orange vid halsen under sommaren, men är kritvit under vintern. Tiffanie fick 5 hanar, det var 3 albinos, 1 pastell och 1 pastell tomte, som jag tror att jag skrev i förra inlägget.
grattis till valpen=)

#4 det var den 7-8 juli som valparna blev lev-klara.