Iller iFokus

Iller

Etikettförsäkringsfrågor
Läst 1582 ggr
Doktor-och-Designer
3

Agria tandvård

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ungefär ett år sedan bröt vår Nemo av sin hörntand väldigt illa och den behövdes därför opereras bort. Agria ville då inte ersätta operationen för det ingick inte i försäkringen. Vi tog upp det med vår veterinär, Gunnel Anderson på Djurkliniken Roslagstull. Hon ansåg att det var helt fel att det inte ingår och att iller har blivit felaktigt ihopkopplade med samma villkor som gnagare. Vi gjorde en gemensam insats. Hon ringde och pratade med sin kontaktperson och fick denne att förstå skillnaden på illrars tänder och gnagares. Som det lät sen när jag pratade med Gunnel så hade denna på Agria förstått skillnaden och tyckte då själv att villkoren borde ändras. Sen överklagade vi Agrias beslut och skrev en noggrann förklaring. Efter några veckor ramlade pengarna in på kontot!

Nu verkar det som att Agrias försäkringsvillkor är ändrade och att tandvård ingår :) Jippi!

(Tyvärr finns inte vår älskade Nemo kvar längre, han blev knapp 7 år.)

FerretCrow
0

underbart. tackar för er insatta =)

TottsiGirl
0

Åå va strålande, upptäckte precis att villkors ändringen när jag fick papprena i fredags.. Hann starta en tråd om de här med.. Men verkligen jättebra gjort, kul att Agria äntligen lyssnade, vet att flera tidigare försökt prata vett med dem!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Nussen
0

Bra jobbat helt otroligt att få ett försäkringsbolag att ändra sig jiho jiho jihoSkrattande

Gottfridsson
0

Sällar mig till #3 och instämmer i 'Bra jobbat'. Ett särskilt stort grattis till de retroaktiva pengarna. Tandvård kommer enl. mitt ombud att ingå i illerförsäkringen från och med 1 april.

Att ha en veterinär som ställer upp och hjälper till att 'bearbetar' Agria, är nog en av få saker som kan få till förändringar i försäkringen, om det gäller saker som kan bli dyrbart för Agria.

Zandrama
0

Yay \o/ Bra jobbat! Nu blir nog många iller ägare riktigt glada och lär spara in ett antal tusenlappar när det behövs :D

//Belinda aka Zandrama

[Nathalie62]
0

Jättebra Skrattande