Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 167 ggr
emoflickan
0

Otrolig upplevelse!

Sist vi var i tranås så var vi i mjölby hos jossan o kollade film, och när vi skulle åka hem på natten så råkade vi ta fel väg heh s¨vi hamnade ute i skogen. Och så ser jag plötsligt ngt framme på vägen o joel saktar in, och jag tänker bara "wooow äntligen kommer jag få se en grävling hoppas hoppas!!" och det var inte bara EN grävling utan TVÅ!!! och dom hade värsta fajten mitt på landsvägen!!! så brydde sig inte ens om oss som stod med bilen en meter ifrån! så otroligt tufft! efter ett tag insåg dom att dom var iaktagna heh o så sprang dom åt var sitt håll av från vägen..men en sån upplevelse..den kommer man minnas läääänge :)

Stj3rnfallet
0

Oj, vad kul!:D Har aldrig sett en grävling, men det skulle vara roligt =) Tror att min pojkvän har sett rätt många grävlingar, men tyvärr har nog de flesta varit döda p.g.a att de blivit överkörda =( Jag vill också se en grävling fast vid liv då =) Roligt att du fick se 2!:D

emoflickan
0

jo jag såg typ 10 döda på vägen ner till tranås…ungarna föds ju nu så det är massavid vägkanten :( det var otroligt att få se levade!

SofiaBlomberg
0

För några år sedan åkte vi och fiskade i en sjö långt upp i skogen, på hemvägen var de halvmörk å helt plötsligt kommer en grävling upp på vägen där vi for. å han lullade på en stund, helt plötsligt så vänder den sig om och hoppar till, sen for den iväg ner i diket igen, Dom är riktigt söta =)  En annan gång så kom grannen å sa att dom ville att vi skulle komma, så vi gick dit. Åckså ligger det en grävling på utsidan av deras ladugård, det såg ut som att den sov men den hade lagt sig och dött.tråkigt. =/

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

Ceciliaolucifer
0

Jag fick turen att beskåda en grävling som satt och kalasade på en myrstack förra sommaren.. Det var en häftig syn!

Några dagar senare fick jag se 2 ugglebebisar lära sig flyga. Minst sagt en mäktig upplevelse.

För 2 veckor sedan fick jag ta del av ett igelkottepar som parade sig. Söta var dem iallfall.

Tesan
0

Häftigt, har aldrig sett en levande grävling, vill oxå se en..

Velsan
0

hehe en grävling promenerade förbi vårt hus en kväll:P stannade när man visslade :P

smurfb
0

Tur att ögonen blänker i mörkret, annars hade det kanske varit två grävlingar mindre.. för inte brydde de sig det minsta om att man kom körande..

Sarah
0

Ute och red i skogen tillsammans med en kompis för några år sedan. Vips kom en grävlig springande mot oss. Hästarna blev nervösa och vi skyndade oss åt sidan från stigen. Den sprang mellan oss och vidare. Mycket märklig upplevelse.

[jenkass]
0

häromkvällen när jag skulle köra hem så låg det några klumpar på vägen, trodde det var jordhögar eller liknande, men när jag närmade mig så rörde dom på sig och som tur var va det dubbelfiligt så jag bytte fil, å då såg jag att det var en hel igelkottsfamilj! =)

JossanH
0

träffade herr grävling i somras. han klev ut från en åker på en liten grusväg. Jag blev så exalterad att jag lyckades skrämma grävlingen.. :/ Den stod och luktade där vi hade gått med illrarna precis innan! Tufft!
Så såg jag en död vildiller i somras.. den var sååå vacker! synd att den var död.
Sen brukar jag se fladdermöss i stugan! dom är också helt underbara tycker jag!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Norrskenets
0

Jag och min pojkvän var ut med hundarna i kvarteret så när vi började närma oss den andra vägen så sprang det upp en grävling ur diket mittemot. Inte nog med det så fortsatte den med bestämda och snabba steg rakt emot oss och hundarna. Man tänkte, det här är inte sant, det kändes så overkligt. Sen när den bara var en liten bit ifrån oss och hundarna så tvär vände den så man kunde höra att det verkligen rasslade i asfalten av klorna, sen försvann den på samma ställe där den hade kommit ifrån. Det som var så konstigt är att hundarna inte skällde, fast hans ena hund har jaktinstinkt i sej… hehe men dom blev vell också lika shockade som vi.Glad

Alley-Pang
0

När jag och mina kompisar åkte hem från en runda på stan så var vi på en motorväg med två åkrar på sidorna. Då kommer det plötsligt något stort, svart dundrande med ett stort dammoln efter sig. Det såg ut som en stor, förrymd gris som sprang från glatta livet från slakteriet, men det visade sig att det var ett vildsvin!

Den måste ha blivit rejält skrämd eller nåt för den sprang hur fort som helst, över ena åkern, över vägen och bort på andra åkern. Alla i bilen skrek som galningar för att vi trodde att vi skulle köra på den, men som tur var hann den över =)