Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 992 ggr
skrollan
0

måste fråga...?

Vi pratad burar förut. Då var det någon som visade en atlas bur som var 50 tror jag. Dom var tydligen jätte bra, man kunde ha två hängmattor osv. Personen hade köpt den i nyköping och visade två fina kort på buren med iller i. Kan säga att hängmattorna var även likadana tror jag. Vem var det ? Generad

sarae
0
skrollan
0

okej :D

emoflickan
0

fast jossan har inte köpt sin i nyköping vad jag vet, dock har hon en med två hängmattor i :)

babsan
0

+ att JossanH har väl en 40 ??

JossanH
0

det är nog mig du menar skulle jag tro! Jag har tyvärr inga bilder i denna tråden (jobb dator) men gå in på "transportbur" så finns dom där. har ju likadana gängmattor i.. atlas 40 är väl det största som finns tror jag.. har iaf inte sett bilder på större.. så det är nog mig du menar! :) trots att den är inköpt i linköping också hehe

Sajtvärd på Iller.ifokus

skrollan
0

ja, jag skrev fel. Var Linköping jag menade ju. Jag är lite sugne på en sådan bur faktiskt. Nu när jag har två stycken att skämma bort lite :) tänkte att du kanske kunde berskriva den med bra och dålifa saker ? hur har du den i bilen osv? :)

JossanH
0

den ryms faktiskt i bilen på samma sätt som atlas 30 som många andra har. fäller man fram passagerarsätet lite så kan man typ "kila fast den" där… är lite dåligt att den är så stor att man inte kan spänna fast med säkerhetsbälte utan man måste använda spännband.

hjulen är inte dom bästa om man ska rulla den en bit, men för min del spelar det inte så stor roll då jag hellre bär den.. dock är det praktiskt med hjul om man bara ska skuta på den lite..

den är väldigt bra storleksmässigt av den anledningen att dom har gott om plats och att den kan fraktas bra i bilen.

har man 2 hängmattor måste man nästan knyta upp dom med snöre över "takdelen" och då går inte det långa handtaget att använda.. det är till för om man ska rulla den så man slipper gå hukad!

annars är den väldigt bra tycker jag! är mycket nöjd!! :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

skrollan
0

Okej :) men det är inte så att det kan rulla uväg lite om illrarna ska hoppa in i den är så. Kan dom putta bort den eller så? Får man med vatten & matskålar och sitter dom såna fast i gallret ? jag har sjölv en vanlig kattbur som är öppen. Det har alltså bara galler runt sig så att man ser in överallt. INte alls mysigt. Jga har föröskt att göra den mysig med hängmatta och satt tidningspapper runt så att dom kan ömma sig lite. Vill alltså ha en ny, så måste spara pengar :)

Blev lite mycket frågor kanske ;)

JossanH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nä, den rullar inte iväg när illrarna hoppar in och ut för den blir ju ändå lite tung med filtar och låda i men jag har ju en grabb som gärna går bakom buren och puttar ut den så det kan dom ju..

Man får med en liten skål att sätta på gallret och sen brukar det finnas att köpa såna för typ 40:- så att man får en för både mat o vatten.

Sajtvärd på Iller.ifokus

skrollan
0

okej :) skålen som man ser på din bild, är det den som man får med ? åker förbi linköping varedan gång vi ska ner till småland, kanske ska stanna till och kika in i affären. Ska ju ändå till bug run nu snart, ska kika läget :)

JossanH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja, den minsta av skålarna är den man får med.

Jag köpte den sista på ena djuraffären men Djurmagasinet som ligger vid IKANOhuset hade atlas 40 sist jag var där… och den var det lite snyggare färg på också, men den jag köpte var billigare.. fick även typ 60.- rabatt då den var så himla dammig ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
0

Jag måste bli pysslig! Det är så fint med alla dina egensydda saker Jossan!!!!!!!

JossanH
0

#12 åh, man tackar!! det är dock inte lätt att sy när man har tre manliga sömmerskor (heter det så??) som envisas med att hjälpa till att lägga alla tyg tillrätta… :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

skrollan
0

Åhh, syr du själv?  Fantastiskt fint!!

TottsiGirl
0

#13 känner så väl igen det där fast jag ahr bara en som vill hjälpa till att "lägga tyget till rätta"och kidnappa saxen så jag kan bara föreställa mig hur du har det Räcka ut tungan

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

JossanH
0

#14 japp, jag syr det mesta själv. tycker det är kul att köpa snygga tyger och göra det fint! ;)… men det blir dyrt! HAR HITTILLS LYCKATS KÖPA TYG TILL ILLRARNA FÖR ÖVER 1500:- oups, kom åt caps lock.. :)

#15 o gärna ska det göras tunnlar i tyget också.. och upp till symaskinen och kolla så det vill till att man håller stenkoll på korvarna när man ska pyssla hehe

Sajtvärd på Iller.ifokus