Iller iFokus

Iller

Etikettkunskaps-trådar
Läst 520 ggr
Strumpan
0

Hjälp?

Kom precis in från en promenad med Athlaz. Han hade en svart prick på buken, och när jag tog bort den så insåg jag att det var kåda. Jag slängde in honom i duchen för att se om jag kunde få bort det -vilket jag inte kunde. Så istället klippte jag bort håret som det satt i, men jag fick inte bort det närmast huden (ni vet ju har hala illrar kan vara…). Så nu är min fråga; kandet vara farligt förAthlaz att slicka i sig det som jag inte fick bort?

Jättetacksam för svar =)

Mvh Jenny

AlbaStiffler
0

Är det kåda? Då är det ju helt ofarligt. Smaka själv… inte på hans mage kanske men…hehehe. Du kan använda fett för att få bort lite av kådan, smör eller olja kanske?

När vi var små käkade vi kåda i skogen, i brist på tuggummi, har du inte sett på hajk? *flin*

sarae
0

som albastiffler säger så är det ingen fara ;) bara kladdigt ;)

Strumpan
0

Jo det är kåda. vad skönt, då behöver jag inte vara orolig för förgiftningar då=)

hajk? Hmmmm jag e nog antingen senil eller förgammal för jag kommer inte ihåg något sånt Generad

Mvh Jenny

Strumpan
0

Man e ju bara mamma….Oskyldig

Mvh Jenny

AlbaStiffler
0

#3> För gammal? Eeeeh, möjligtvis för ung. Jag är 28 och minns det knappt eftersom jag var lite för ung när det gick… men du borde sett det du med, gick typ på helgmornarna tror jag… med han, örebro-snubben (tror jag han var iaf).

illernettan
0

#5 Där måste jag protestera lite, hrm……..det var Bengt Alsterlind från Karlstad som hade Hajk. Det gick på sommarlovmornarna och jag tyckte hans hejdå-fras var bara för mycket:" Chipp". Därför kommer jag ihåg det programmetGlad

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

AlbaStiffler
0

#6> haha, minnet börjar tryta här med tydligen. Örebor och Karlstad, båda har fula dialekter… same same, but different. hehehe… :)

SofiaBlomberg
0

Är ju bara 20 å jag har sett de =) Fick kåda på fingrarna idag, i brist på annat så sög ja bort de =)

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

Sara
0

Go morron, go morron. Hör fåglar kvittra skönt, go morron, go morron på dig!

Oxå en vinjett sång från Hajk har jag för mig.. Skrattande

Sara

JossanH
0

åååh hajk! jag tyckte det var superbt när jag var liten! :P har nog gått i repris ett antal gånger och kommer nog göra många år framöver! är 23 och mins det väl!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
0

Det fanns väl tidningar och/eller pysselbok från Hajk oxå om jag inte mins fel.

Sara

Pinky1986
0

koda kan väl inte vara farligt.. :)

ViktorMarina
0

Hajk, ja.. hahaha!

På morgon när jag vaknar, drar upp min rullgardin - då kanske regnet bara öser neeeer.. Men då blundar jag och tänker på en melodiii, som handlar om det bästa jag veeeet!

Sommar, sommar och sol, havet och vinden och doft av kaprifol

Sooommar, sommar och sol och himmel så blå som viol!

HAHA! Jäkla hajk :P

illernettan
0

#7 Kallar du värmländska för en ful dialekt??Flört Det var det värsta idag……….hahaha

#13 Jag får en varningskänsla i magen, det börjar likna "Vilse i pannkakan". Var/är inte en hel generation förstörd tack vare Staffan Westerberg? Är det inte han som har gjort den barnserien? Jag kommer ihåg Storpotäten, tyckte han var jätteäcklig, sedan hade du Lillstrumpa men vad hette huvudfiguren?

Sarah
0

Ixid Vilse är döpt av det :9

Gilla
0

"idag ska vi tala om hästar…men inte vilka hästar som helst utan…flodhästar" *skrattar så jag får kramp i magen*

ViktorMarina
0

#14, oh, ryyys, storpotäten ÄR äcklig..!

TottsiGirl
0

#14 Lillstrumpan och systeryster :) har bara vaga minnen av den serien kanske tur det :)

Men hajk tittade jag mycket på när jag var mindre, gick bla på sommarlovsmorron tror jag och så visade dom alltid goliat teckande småsnuttar eller minns jag helt fel nu?

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

illernettan
0

#18 Ja, just det, så hette dom.

Det stämmer att dom visade Goliat som tecknat. Den var lite småsöt, som jag kommer ihåg Glad