HJÄLP snabbt!!!!
Frallan har fått nå svarta prickar på svansen. Jag har märkt att hans svans varit ovanligt gul så jag tänkte att vi badar väll honom. Och när vi gjorde det så såg vi massa svarta prickar på hela svansen!!!
vad kan det vara?? kan de vara skabb?? men de får de väll inte på svansen??

vad är det för prickar ?? sitter dom i pälsen, eller i huden eller är dom bara där ??
Ingen fara! Det är helt normalt, många illrar har det.
Sara
det är typ som pormaskar, så inget att oroa sig för ;)
Tror de kallas black heads eller nått liknande och är inga parasiter eller så.
Sara

TACKAR! ja ha oki men vad skönt då slipper man oroa sig!! Men varför har de sånna?? har alla illrar det?? man har ju aldrig sett det på smeagol men han har ju mörk svans.
Men undrar vafrör hans svans blivit så gul?? kanske ska köpa sådan dära shampo för vit päls!!??

påtal om svansar, elliots svans är mycket torrare än resten av kroppen.. och han ser lite mjällig ut där.. är dom sånna?
#5 många illrar har eller får det. Att han svans blir gul är för att han är albino, och har med hormoner att göra…albinos är sällan helt kritvita, utan blir ofta gulaktiga…särskilt under vår/sommar.
#6 ja, de kan vara torrare å mjälliga om svansen…oftast blir de det i samband med pälsbyte, samt på sommaren etc…som en påbörjan av "sommarsvans".

hmm ok då har jag full koll då!

#7 aha,, men då vet jag det oxså. man blir bara smartare och smartare.. haha. tack åsa=)
#9 eller sara *fniss*

#10 va??
#11 du sa tack åsa…men det var jag som svarade …vi har nog rätt lika avatarer tror jag…båda med illrar som visar tänder hihihi ;)

#12 aha! *pucko* nu ser jag ju det. ja det har ni verkligen. jag får skylla på att jag är extremt trött..även idag men nu fattade jag.. hahah!! OMG..jag trodde till och med att det var åsa som skrev eller sara. hahah=) ska nog ta och vila en stund tror jag!?
gul svans får även mörka illrar på sommaren i samband med black heads. bara så att du vet, att det inget att oroa sig för. ibland kan man tvätta svansen lite med lactacyd för att huden ska få andas lite. har själv aldrig provat det, mina illrars sommarsvansar har löst sig självt.
Sajtvärd på Iller.ifokus