Konstig hud & päls
Ronja (iller hona på 5, snart 6 år) har fått konstig päls. Den är liksom ovanligt kort. Huden är också konstig, som att den är tjockare och tajtare än vanligt. Känns som att hon skulle vara "blek". Dock är hon inte så spinkig som hon brukar vara och hon har alltid haft "ful" päls och ömtåliga klor.
Vad skulle detta kunna vara? Hon är pigg som vanligt, normal avföring o.s.v..
En fråga till. Om illrarna vaccinerades i maj förra året, gör det något om dom vaccineras i mars det här året då?
Hej, hittade inte ditt tel., så jag har PM:at dig.
Du kan ge vaccinationen i mars :-)
Du kan vaccinera tidigare :) Är pälsen dålig så kan det bero på binjuresjukdom. Tycker du ska ta henne på en veterinärskontroll med blodprov och lite kläm och känn, det skadar aldrig :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Ts, Pälsens kondition är ofta en riktlinje på hur hälsan är och iom åldern så skulle jag som Jossan säger kolla binjurarna men det kan såklart finnas andra osaker som bytt kost, stress, andra sjukdommar.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Nu är jag virrig!
Glömde helt att skriva att din tjej kanske byter till sommarpälsen, då kan den bli förskräcklig, kort och ibland får de kala områden men det är såklart övergående och då är den fin på några veckor så beror på hur länge det pågått.
Allt var lugnt! Sorry för sen uppdatering.. :P Det var päls skiftet som spökade
#6 skönt att det inte var något annat
pussa pälsarna

#6 Det var ju bra:)