Bilder sökes till artikel!
En artikel om aktiviteter för iller är på G men vill samla ihop lite bilder, idéer är välkomna med!
Bilder föreställande badande, grävande, promenerande, "aktiveringsleksakslösande" iller sökes, om ni inte har någon där allt utförs samtidigt går det bra med om de bara förestället enstaka aktivitet
Bilder kan också skickas till kahlbaeck@hotmail.com
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Grävlådebilder finns här
http://iller.ifokus.se/articles/4d714becb9cb46222d05e9d2-iller-tips-gravlada
Stora plastlådan med slang är vår så de bilderna kan du ta. Vill du ha orginalbilderna i full upplösning så PM:a

Tack så mycket Bogey! Kommer länka till Grävlådetråden för mer idéer:)
Vet inte om en youtubefilm funkar men länkar den iallafall
Detta var en favoritaktivering för Shaco numera Freddie (UlrikaD)
Han brukade springa in i blompåsen och vänta på att man började prassla utifrån sen fick han världens spratt 
Detta är på grund av att jag tyvär inte har några bilder på aktivering :(
Lägg märke till de igentejpade högtalarna, någon som känner igen sig? 
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
#3 Oj vilken jumbo pojke!
Inser nu att mina damer är väldigt små.. och då är ändå Frysa större än Lyssa 
#4 Han är ändå kastrerad (ej chip) och Ulrika säger att han nästan väger 3kg nu för tiden.. Han var och är en riktig nallebjörn, supermysig verkligen :) älskar de stora fluffiga illrana XD Kan tillägga att Frysa & Freddie har samma pappa, dvs Zoral Hirrero ;)
#5 Okej, har inte så stor koll på alla än, släktingar och avkommor och sånt ;)
3 kg! Åh den dagen jag får hålla en sån bjässe :P Fördelen med mina små damer är att de inte är så jobbiga att bära runt på ;)
#7 Fullt förståeligt ;) alla är släkt med någon på detta forum XD Det är helt underbart! Freddie är även semi angora så det var jättemysigt :) Kan bifoga 1-2 bilder sen så du kan se skillnaden mellan han & hans helsyster ;) Förlåt Veronica för kapning av tråden!!
Coca cola-lådor är alltid en hit här hemma =) Dock tenderar de att hamna överallt i lägenheten när du fått tag på dem :P

#8 Kapa på, ingen fara:)
#3 Får kolla upp det där med filmer!
#6 Blir en fin-fin promenadbild:)
#9,10 första kan visa hur lättroad dom ibland kan vara, andra blir bra att representera aktiveringsleksak med.
Ska kolla lite vad jag kan ha för bilder men är dålig på att fotografera "in the moment", tyvärr!
Coolt att Aimées halvbror hade samma namn som min katt xD Aimée var minst i kullen och väger nu 0,8 kg.. Har en video på youtube när hon plockar upp bollar från en balja med vatten om det är intressant :)
utegårdsaktivering
bilderna efter denna är inte för känsliga!

Tack Sara, många bra bilder!
Kommer skriva fotgraf och iller under bild, Hemsida (lr likn.) får även plats om så önskas.
Illrarna på min bild (ifall du vill använda den) är Lyssa och Gudull. Detta var i Frankrike, så det är inte Frysa på bilden ^^

#21 Hehe antog bara att det var Frysa men när du säger det kommer jag ihåg att du visat bilder från fransk skogspromenad, skogen är så otroligt fin!
#22 Jo, jag insåg att de ser ju rätt lika ut, förutom att Gudull är angora (fortfarande väldigt ung på bilden).
Saknar den skogen något enormt! Helt klart en kulturskog, men gjorde det lätt för oss att gå med illrarna lösa eftersom den var så "urstädad". Dessa svenska skogar har så mycket buskage och småträd att man blir lite orolig att illrarna ska sticka iväg och gömma sig någonstans ;)
#24 Haha, vilken underbar bild! Lyssa tycker istället det är avkopplande med en liten dusch. "Det är synd man inte får duscha oftare" säger hon ;)

#24 Haha snyggaste "badfrillan" jag skådat!

#31 Så snyggt, vårlooken 2012!
Fina bilder allihopa, nu har jag äääntligen(!) fått tillbaka datorn och börjat skriva lite smått.
#34 Synd att matte inte håller med om det ;)
Hälsningar Malin