Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 270 ggr
Theres
0

OT Greger

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer lite bilder på Greger =)
Jag har inga bilder på Bertil, men han ser likadan ut fast ljusare :P

golf.ifokus.se

Theres
0

=)

golf.ifokus.se

Theres
0

:P

golf.ifokus.se

Theres
0

:D

golf.ifokus.se

babsan
0

haha, vilken cool, har oxå haft sån där säkert ett hundra tal :)

sarae
0
Theres
0

Dessa ödlor är mycket coolare än dedär salamandrarna man gick och fångade när man var liten… Greger och Bertil är lite biffiga… sen har de "tappat" svansen :P (Gollum som fångade dem för några veckor sedan)

golf.ifokus.se

Sara
0

Vad är de för ödlor?

Sara

Theres
0

Inte den blekaste :P Låt mig göra lite efterforskningar så kan jag komma med ett artnamn sedan :P

golf.ifokus.se

Theres
0

Skogsöldlor är de =)

golf.ifokus.se

Sara
0

Haha.. Ok!

Sara

MimmieM
0

Du får inte skrämmas sådär. Hade förväntat mig en liten söt dunboll och så möts jag av en ödla :) Var rädd om mina nerver människa :D

Carpe Diem

Theres
0

Haha, är du rädd för ödlor? :P

golf.ifokus.se

JossanH
0

men tror du inte greger o bertil vill ut i skogen igen?? det tror jag!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Theres
0

Jo, de ska få komma ut i skogen igen… jag ska bara kolla så de inte är skadade efter att katten har lekt med dem ;)

golf.ifokus.se

Norrskenets
0

#13 håller med dig. Det är tydligen olagligt att ha vilda djur av vilken art som helst hemma som husdjur. Hårt men sant. Dom mår säkert bättre om dom får komma ut i skogen igen. Ödlorna tappar svansen just för att rädda sig själva. När ett rovdjur försöker fånga den så "släpper" den svansen och medans själva ödlan ligger still så rör sig svansen och då tar rovdjuret det som rör sig istället och ödlan klarar sig, svansen växer sedan ut igen. Hoppas Greger och Bertil får komma hem igen till skogen där dom hör hemma. Hoppas du inte blir sur på mig.

Theres
0

När jag räddade dem från Gollum så var svansen borta för länge sedan och han lekte bara med dem…så hade jag inte tagit in dem så hade de dött… Jag väntar på rätt tillfälle att släppa ut dem…vill inte att Gollum ska komma tillbaka med dem en timme senare…

golf.ifokus.se

Norrskenets
0

Jaha okej då förstår jag, hoppas dom får komma ut snart igen=) måste få komma ut i skogen och äta.=) nattnatt

Theres
0

Jag matar dem ju… de äter syrsor :P

golf.ifokus.se

Smeagol
0

häftig ödla=) Kommer oxså ihågnär man var liten och fångade vattensalamander och äckliga paddor=) de var tider det. men i den dammen har de inte varit ödlor på i flera år tyvär=(

babsan
0

#19 du kanske fångadeallihopa :) ?! haha:P

Smeagol
0

#20 nä så roligt hade jag det inte.- hihi. och dessutom släppte jag tillbaka dem igen. men bristen på vatten och växtliv har väll gjort sitt i dammen.

babsan
0

#21  ja, det är väl så :(…. här har det börjat krylla av salamdrar på somrarna, pålad lixom :S jag brukar fånga dom ge dom vatten och släppa ut dom igen :)… det var jättemkt förra sommarn som var helt uttorkade o höll på o dö, och jag var väldigt långt hemifrån med en, så jag spottade (jag vet att det låter elakt men annars skulle den dö) sen sprang jag hem igen, o då klarade den sig :)