Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 211 ggr
Sarah
0

Lejoniller

Hahahahaha, Cathy byter nu son päls och jag har plckat henne. Kropp och ben var helt lugnt. Lite godos bara, men huvud och svans var inte så poppis och jag ville inte ge för mycket godis på en dag. Så, nu ser hon ut osm ett lejon med en stor man tunt huvudet… tyvärr inga bilder :)

AlbaStiffler
0

Snyggt! Vad sent hon byter päls… verkar som om de flesta bytt för över en månad sen… Men men, bättre sent än aldrig?

TottsiGirl
0

Ted fäller bara lite lite ännu inte alls lika mycket som förra året men då hade han å andra sidan varit ute mer under vinter så kasnsek hade han helt enkelt tjockare päls då..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

sofie
0

Här hemma byter två illrar päls nu. Den ena av dom har redan bytt en gång i år. Men hon va kanske inte nöjd och vill göra om det :)

Robinsnel
0

Woodo har inte ens börjat, nova fäller nu, o milton fäller, men 'r nästan klar. Så här är de rätt sena..

ViktorMarina
0

Och Aiia har precis börjat!

Gilla
0

Här är vi vansinnigt sen. Har inte fällt ett enda hårstrå i onödan. Vem vet om man kan lita på meterologerna. Kan ju komma en snöstorm vilken dag som helst nu :P

Tesan
0

Mina pojkar har redan fällt allt!

babsan
0

hmm, jag har det som värst med Bab´s nu :(… men hur gör man när man rycker ?? tycker det låter så taskigt :S hehe, men jag är lite fjollig med henne iofs

Sarah
0

Hon är skendräktig, det är därför. Okastrerade honor byter annorlunda än andra illrar. De får ny tät päls över hela kroppen jättefort. Andra brukar ju få lite glesare och under längre tid. Okast honor får allt på typ en vecka. De brukar få den ce tre till fyra veckor in i sken/dräktigheten.

Jag ger dem godis på magen och drar :) när pälsen lossnar lätt är det ok.