Iller iFokus

Iller

Etikettertipsaccessoareraktiviteter
Läst 5247 ggr
Qviq
0

Luktborttagningsmedel Tips!

Nämnde i en tråd för några månader sedan om att de i en del soprum som jag besöker när jag jobbar använder något slags medel som tar bort soplukten och då menar jag verkligen tar bort all lukt och började spåna ifall detta även kunde ta bort illerlukt.

Nu har jag äntligen fått tag på lite av detta medel och börjat testa det och än så länge med jätteposetivit resultat.

Det är tydligen en sammansätting av olika oljor och doftar vanilj. Det enda som är negativt är väl igentligen att det luktar väldigt starkt så jag har fått spä ut det med mycket vatten för att inte ha så jättekraftig lukt.

Medlet går att använda på flera olika sätt: i skurvattnet, sprejflaska ut eller stånde i ett skål.

Mirakelmedlet som jag kallar det heter Lahega Sanér. Men jag vet inte vart man kan köpa det, det är det som stör mig, har tittat på deras hemsida efter återförsäljare och där nämns bara mekonomen som är inärheten av mig men jag tror bara dem har deras bilvårdsprodukter.

Men om någon skulle lyckas få tag på detta medel så så kan jag starkt rekomendera det om ni vill bli av med illerlukt.

"Chaos is a friend of mine."

sarae
0

Jag har det medlet hemma. Köpte det i en städbutik jag brukade handla i när jag bodde i gbg. starkt vill jag lova att det luktar, och snarare en syntetisk vanlijdoft. Känner inget behov av att ha den inne, men ibland kan jag spruta lite i utegården innan jag spolar av.

Qviq
0

Japp starkt blir det att ha inne, men väldigt bra att ha när man flyttstädar kan jag lova, lukten från illranas hörna försvann direkt!Tror inte man ska använda det jämt, då man lär bli konstig i huvudet men det är nog bra att ha när man storstädar, håller ju i sig väldigt länge även om man spär ut det kraftigt

"Chaos is a friend of mine."

emoflickan
0

hmm Sara, jag ska nog stjäla en skvätt av dig den 12.e..jag ska flyttstäda snart ;)

Aviendha
0

#1 Tror jag måste låna, hittade äckelhörnet Alban under sängen nu när jag städade Skrikandes

sarae
0
AmeliaH
0

Det här medlet, tar det "död" på lukten? Dvs om jag använder det en gång räcker det för att ta bort all eventuell lukt eller måste man hålla på och behandla om och om igen för att det ska funka?

IzzyR0xx
0

En länk till en butik som säljer medlet, blir att beställa en flaska snart :) http://www.ksgbutik.se/shop/product.php?id_product=30024

FerretCrow
0

#8 du dom hade ganska saftig fraktostnad den där sidan =(

IzzyR0xx
0

#9 woops kollade inte frakten, men efter en viss summa är det fraktfritt så en idé är kanske att Ferretplanet eller ahms-illertorg köper in det här medlet om nog många är intresserade?

Om den är så bra som jag läst så är jag defintivt intresserad av att köpa.

FerretCrow
0

#10 haha ja 300kr i frakt är lite saftigt. och även att köpa medel för 3000kr för att få gratis frakt. ska kika om någon städfirma i närheten har detta

IzzyR0xx
0

#11 det är riktigt mycket för några få personer men om nog många är intresserade så kanske någon kan bli återförsäljare? Skadar inte att kolla efterfrågan. :)

Jag ska också kolla efter fler ställen där de säljer det här medlet..

Gottfridsson
0

Lahega Sanér är ett långtidsverkande luktmaskeringsmedel, så det tar inte bort doften. Det lär nog vara mycket starkt, eftersom det går att spä ut upp till 50 ggr enligt tillverkaren.

http://www.lahega.se/showproduct.asp?prodnr=932

VeronicaKahlbäck
0

Nu har jag inte läst något om medlet, hur giftigt det är men tror inte det är något jag skulle vilja använda medans jag har illrarna hemma möjligen om vi skulle vara borta några dagar så det fick dunsta av.
Däremot skulle det vara perfekt nu till flytten!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Gottfridsson
0

#14 Känner som dig. Jag inte skulle använda det på en yta där illrarna går, om jag inte kan låta ytan få 'karenstid' från djuren.

Undrar lite vad dom menar med långtidsverkande Obestämd Doften kommer ju tillbaka när medlet slutar verka, mina tankarna går lite åt 'dolda fel-hållet'. Kommer doften tillbaka för fort, kanske hyresvärden/köparen kan kräva ersättning med hänvisning till 'dolda fel'.

AmeliaH
0

Har kollat runt lite efter olika medel här i dagarna. Hittade bl.a. olika mikrobiologiska rengöringsmedel som ska vara toppen. Tydligen små mikroorganismer som äter upp alla "smutspartiklar". Tar bort lukt, svåra fläckar osv utan att vara skadligt för djur, människor eller miljö.
Låter som ett mirakelmedel. Fanns att hitta i en städbutik i Sthlm som även sålde Lahega. Hade dock inte tid för att köpa för att kunna testa, men är verkligen sugen!

Annars provade jag medlet Fenom och tyckte att det var super. Kostade mig 30 kr och fanns på Konsum, i Högdalen. Ett litet pulver (ser precis ut som tvättmedel) som blandas med vatten. Kan användas på nästan allt. Djur- och miljövänligt samt luktar gott. Enda nackdelen var möjligen att det blev lite fläckigt på golvet om man inte moppade golvet en extra gång, men det har man stött på med andra medel tidigare också.