Tant FAN!
Har varit med Max i våran stuga i Sölvesborg, gick väldigt mkt med honom eftersom "hans" rum inte var så roligt att vara i. Fick massor av frågor och blickar, vilket inte stör mig sålänge det är possitivt. Men idag innan vi skulle åka hem så gick jag ner till badplatsen för att känna på vattnet. Där stod en tant, med sitt barnbarn och en liten hund. Hon frågade vad det var för ett djur, en iller sa jag. När barnbarnet tog ett steg närmare mig (han var ca 4 meter ifrån Max) så skrek tanten NEJ, gå inte nära han hugger dig, dödar dig, han är jättegiftig.
Fatta att jag blev chockad, vadå giftig… Fan vilka fördomar… Nu blev jag asarg… Jag sa halvt lung och sansat att nej, han är inte giftig. Då sa hon, envis som hon var, att jo det är de. Sen sa hon att hennes hund gör (när han fångar illrar) bryter nacken av dem. Ursäkta, men vem fan säger något sådant då… Kul för mig att veta!!!
Sen insisterade hon på att hon skulle få se hans tänder. Är hon dum, tänkte jag, jag tänker ju inte börja rota i Max mun bara för att en knäpp kärring vill se hans tänder!!! Nej svarade jag, men hon fortsatte att fråga tre ggr till, så jag gick ut på den smala (ca 1 meter bred) bryggan för att kolla på vattnet. När jag var längst ute, så började tantens hund skälla och jag insåg att hon stod bakom mig. Max blev ju rädd och sprattlade och försökte komma så högt upp på mig som möjligt, alltså mitt huvud/axlar. Jag frågade tanten om hon kunde tänka sig att flytta på sig, vilket hon inte gjorde. Hon gick ännu närmare och ville att hunden (som tydligen hette Terry) skulle få syn/lukt på Max för det var så roligt för hunden, enligt tanten. Men inte så kul för mig eller Max. När jag började gå, nu helt sönderriven av Max, så följde hon efter vilket inte gjorde det hela bättre…
När jag var på väg därifrån så frågade hon om hon fick ta ett kort på mig och Max, jag svarade nej tre gånger och sen gick jag. Då hörde jag att hon sa något, så jag vände mig om och då tog hon ett kort och sa, Va fint det blev!
Jag, nu jävligt förbannad, frågade vad hon gjorde. Hon svarade, tog ett kort! Jag ville ju inte att du skulle ta ett kort sa jag till henne. Oj då, svarade hon. Ja, kan du radera det sa jag. Nepp, jag vet inte hur man gör sa hon. Jag kan göra det sa jag, då vände hon sig om och visade kortet för barnbarnet. Och, hade jag inte gått då så hade tanten behövt hjälp att ta sig upp ifrån vattnet…
Så nu är jag asarg… Hatar fördomar och människor som inte förstår sig på ett nej!
Fy vilken otrevlig tant! att sånna männsikor ens får gå lösa!
Nej, det är väl enda nackdelen med att ha iller, man riskerar att träffa samhällets otrevligaste typer.
Tanten har nog inte alla hemma i huvudet..
Sara

Vilken fenomenalt störd människa ni råkade på! Tyckte du skötte det tålmodigt och bra.
det är inte klokt vilka människor det finns asså…

Åhhh vad sur jag blir >_< Jag skulle slängt ner kärringf*n i vattnet!!!

#3 Tack…
#5 Det var väldigt nära att jag gjorde det….

Det är bara att skratta åt folk, då slipper man slöa energi på att bli sur :)
Du skulle haft Ozzy med, han käkar små hundar till efterrätt 

men uffa vilka typer det finns, du har väldigt bra tålamod måste jag säga ;)…jag hade dampat för länge sen om det hände mej o Bab´s :S

Vilken Jobbig tant, tur att inte jag varit där.. hade inte gett mig..hade tagit kameran och raderat kortet, det är olagligt att knäppa på folk om dom inte vill. Och vilka fördomar sen då!
blir så rasande!

jag vet… jag hatar folk som håller på så… att man bara vågar, skulle aldrig få för mig att göra så mot någon…

#0 Hahahahaha! Kan inte annat än skratta. Du råkade verkligen på mardrömmstanten alla kategorier. Kan verkligen se det framför mig hur hon står där med sin lilla bjäffshund och anser att hon har all rätt i världen får att hon har betalat skatt i alla år XD. Jag lider verkligen med dig.. jag är så trött på dem.
Ett barn pekade på mina igår och studsade upp och ner och epkade och vifftade.
"Kolla.. kolla.. en Whiskas!"
Då frågar jag er.. vad är en Whiskas?
Carpe Diem
vilket tålamog du hade alltså. Jag skulle polisanmält henne för att hon tagit kortet eller tagit kameran från henne! Usch. Hade hon dessutom stått så nära inpå mig på bryggan hade jag sparkat runt mig själv för att hon inte får stå för nära. Haha.
var evigt lycklig att du förmodligen slipper träffa kärringen igen och att det var hon o inte du som var så himla osympatisk och otrevlig. Kan inte vara kul att vara den tanten…
Sajtvärd på Iller.ifokus
jag vet, du skulle tagit kameran och sagt "nu är vi kvitt" eftersom att hon tog kort på dig olagligt .
Det är inte olagligt att ta kort för eget bruk, därimot om man lägger ut bilderna på tex. en hemsida eller liknande.
Hade jag mött den jävla tanten hade jag nog FÖRSÖKT att ignorera henne, varför bry sig om något så irriterade.
Visst, det kanske inte hade funkat, men det är väl värt ett försök. Hade det inte funkat hade jag krävt att hon berättade för mig varför dem är giftiga osv. Alltid lika kul att diskutera med folk som tror sig veta saker, fast dem inte vet ett jävla skit.
Haha, patetisk tant, jag hade också blivit väldigt sur kan jag säga!!!!
jaha, fick jag lära mig något nytt. :)

Men härre gud villka människor de finns?? Synd att din iller var rädd av sig annars så hade du ju kunnat bussat honom på både hunden och kärringen=) hahah. det hade jag nog gjort ialf..

Om jag ska till stugan igen och träffar henne och hennes hund så hoppas jag att jag har med mig mina storebröders hundar, en rottwailer och en blandras (labrador, riesenschnauzer) så kan jag berätta vad sådana hundar gör mot mindre hundar… Hahah…. 

"19 haha,, smart;9

hon måste ju ha haft ngt fel i huvet :S

Du skulle skvätt vatten på henne, that'll teach them!

sjukt… hade reagerat precis som dig, och vart väldigt nära ett utbrott.

Något fel var det nog med henne, är fortfarande arg…
Undra var hon fick att illrar är giftiga ifrån?!

Jag tror det är väldigt synd omden tanten. Först frågar hon vad det är för djur. Sedan säger hon att de är giftiga och efter det berättar hon vad hunden gör med illrar.
Hmm, lustigt att han har gjort det med illrar då det helt uppenbarligen var första kontakten hon hade med en iller.
Jag hade också blivit sur och svarat något i stil med:
-Men är du inte rädd att hunden ska bli förgiftad då?
Sedan hade jag skrattat åt henne och konstaterat att det är extremt synd om henne och att det säkert inte kan vara lätt att vara sådan.
Det brukar ta bra. ,-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#25 haha, det var ett bra svar =) då hade hon nog fått så hon teg :P haha

synd bara att jag inte är så snabbtänkt…Du får följa med nästa gång Åsa… :)
Förstår att du va arg.. Om det hade varit jag HADE TANTEN LEGAT I VATTNET
Usch vad hemskt…hmm..Jag skulle ha tagit kameran och slängt den i backen, sen sprungit iväg XD
Helena
Vilka människor det finns alltså (tvivlar dock på om hon var helt frisk) Visst händer det att man råkar på något nöt ibland när man är ute och promenerar med illern men det du råkade utför är ju helt sjukt. Personligen hade jag tagit mycket illa vid mig om jag hade råkat ut för något liknande. Jag förstår att du var sugen på att slänga i henne i vattnet, det hade inte varit mer än rätt åt henne.