Mina illrar i protest!
Efter att ha varit hemma i över ett år och sjukskriven pg av en allvarlig operation i min fot är jag för det mesta hemma längre stunder, ja åker jag till min särbo följer illrarna med. Så var jag bara tvungen att åka till Göteborg tidigt i Lördagsmorse och kom hem i Söndagseftermiddag. Det var 80 tals maskerad och Bröllop mellan två av mina närmsta vänner så… När jag kom hem blev de ett väldans pusskalas och jag släppte ut dem i hela lägenheten och Tessie var i PROTEST!
Hon bajsade på golvet vid bokhyllan… De gör så när de är SURA! Svea bajsa mitt på golvet men hon har en speciell mage nu på gamla dagar och de går bra så länge hon inte bajsa i matskålen de är ganska äckligt! Groggie däremot var en duktig tjej och ville bara pussas…
Gör era illrar så med… Bajsar i protest! Undra vad Fredud skulle sagt om saken…
Jepp, det är nästan enda gången de bajsar utanför lådan. När de är sura/upprörda över något. Jag blev så förvånad en morgon när jag hittade bajs utanför lådan (lådan var nästan helt ren), men tänkte inte mer på det. Hittade sedan Arwen och pussade lite på henne… men jag kunde inte hitta Sam! Vi letade på alla de vanliga illerställena, men icke. Då öppnade jag för säkerhets skull dörren till datarummet och kikade in (de brukar inte få vara där för det är så dåligt illersäkrat än så länge). DÄR ligger Sam på ett par hopvikta täcken och kikade upp på mig. Inte konstigt att Arwen protest-bajsat! Sam hade ju varit instängd där hela natten!

Jadå mina protesterar starkt med när de är sura över något. Dock är det inte alla som använder bajsandet. men ett par gör det.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mina protestbajsar jämt…*suck* Mycket protesterande blir det…
Nä, men på den gamla "goda" tiden då jag hade 2 st lådgående illrar, så hände detta prtestgående när jag varit borta ett tag (nån dag) och sedan kom hem. Då kunde de protestbajsa mitt framför ögonen på en, mitt på golvet.
även här protesteras det vilt! Tydligen gör jag både rickie å stitch upprörda flera gånger om dagen….men när till och med Buffy sätter sig å protesterar på mattan, då vet jag att jag gjort nått riktigt dumt!

Känner allt igen det där…

haha…stämmer. Marwin fick sig en åthutning förra veckan när han bet mig i foten när jag försökte göra frukost åt tvåbentungarna här hemma. Vad gjorde kräket? Han satte sig o både bajsade o kissade på golvet under köksbordet. O det är faktiskt hur otroligt det än låter första gången det har varit utanför hans 2 lådor. Så dråpligt så barnen började skratta när de såg vad han gjorde. Kan man ju göra om det händer en gång. Annars hade jag nog med haft svårt att se det roliga i det hela.
Kan tillägga att han hade lite problem när vi grattade min brorsdotter häromdagen. Vi var ute på deras baksida…o efter att försökt rasta honom en halvtimme eller så (kissa måste man ju) så kom vi till barnens sandlåda. DET var det enda som dög i Marws ögon haha . Sen höll han sig tills vi kom hem…men det var benen i kors innan han hann hem till sin toa kan jag ju säga.

Svea ha bajsat på min särbo två gånger… Nu våga han knappt hålla i henne i famnen bara hehe