Säljer min iller Happy
Hej nu måste jag tyvärr sälja min iller Happy. Pga av flytt hem till min mamma, så har inte den tiden hon behöver längre. Happy är bara 10 månader och jag köpte henne inte för så länge sen, då hade hon bara suttit i bur och var väldigt aggresiv och bet hela tiden. Men jag har bara haft henne ute och inte i bur så hon är van vid det. Hon är fortfarande inte 100 % bitfri och går inte på lådan till 100%. Jag vill sälja Happy till någon som har haft iller innan och spenderar mycket tid för henne, och hon ska inte bli ett bur djur! Hon behöver mycket mera tränning att sluta bitas så hon behöver mycket tid! Jag säljer henne för 1800 kr. För jag vill att hon kommer till en seriös köpare! Vid intresse kan ni ringa mig på 0722106243 eller skicka meddelande till mig. Hon är en silverhona. Bilder kan ordnas.
Jag finns i närheten av Västervik.
Mvh Johanna
SussOchJohanna <3

Är hon kastrerad/implantat? Vet att du sökte hane här för parning för några månader sedan.
Hoppas hon får ett nytt bra hem:)
Du bör nog fundera lite på priset om du vill ha henne såld.. Det är många omplaceringar i omlopp och långt ifrån alla är bitiga och behöver mycket träning och säljs därför lättare och för en mindre summa. Om någon som är van vid bitiga illrar och har tid och lust att ta hand om henne här inne hör av sig så brukar det ofta vara människor som redan har en bunt illrar som tar hand om henne för att ge henne ett fortsatt bra liv och därför inte vill betala en sådan summa för henne..
Bara ett tips! :)
lycka till!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#2 jodå, men vi tänker ju olika jag höjer mitt pris för jag vill att de ska vara en seriös köpare. Och ja betalde en större summa när jag köpte henne, men tack för tipset iaf:) Nu vet du hur jag tänker:)
SussOchJohanna <3

Undrar fortfarande om hon är kastrerad eller har implantat. I och med att brunstsäsongen är nu kan det vara bra info att ha med.
#3 då bör du nog ha i beräkning att ha henne kvar en tid då hon troligen kommer bli svårsåld. Men du kanske inte sitter i något akut läge?
Sajtvärd på Iller.ifokus

Sällskap till Cato kanske Strumpan?
Har du någon aning om hur hon är mot andra illrar?
#6 Jag ska hämta Lucifer (två underbara killar) nästa vecka
!!
Mvh Jenny
#8 Ja, jag är jätteglad och vill bara att tiden ska gå så jag kan få sätta mig på tåget och hämta honom
! Jag känner på mig att det kommer att klaffa superbra mellan grabbarna
Mvh Jenny
#1 Nej hon är inte kastrerad och har inte implantat ännu.
#6 ja hon är van vid andra illrar, har min andra iller Suss också :)
SussOchJohanna <3
Jag kanske läser lite för mycket i det du skriver nu, men om du redan har en iller så är inte själva illern problemet när du flyttar? Utan att hon bits?
Du kanske ska fundera på att omplacera henne till en illervan person som kan få rätt på henne ist för att sälja henne? :)
Du bör ha i åtanke att ditt pris må vara 1800, men priset egentligen blir 2800 då hon måste kastreras.
Detta är inga klagomål, bara tips och ideér till dig, du väljer själv hur du vill ta dom. :)
Hälsningar Malin
# Nej de är helt okej att du skriver dina åskiter och förstår precis hur du menar, men de är mer inom familjen hon inte fungerar för förut bodde jag själv nu har jag mycket folk runt om kring mig som inte är iller van alls. Dom vet inte hur dom ska hantera henne och det sista jag gör är att sätta henne i ett litet rum eller bur. :)
SussOchJohanna <3
#12 finns det ingen möjlighet alls att hon kan bo med din familj och dig? Hur ofta har de träffat happy? Det tar ju tid innan alla hinner anpassa sig .. Om de får lära känna varandra kanske du inte behöver sälja henne? Så länge din familj är med på det såklart att lära sig hantera illern på ett bra sätt

#12 förstår din situation och bra att du ej vill sätta henne i bur då är det bättre att omplacera. men du skriver att dom du bor med inte kan hantera henne. kan du kanske inte lära dom hur dom skall göra. för bara dom lär sig säga ifrån till henne så kanske hon blir bättre =)
# 14 Jo jag har försökt tro mig! Men en av dom är bara 4 år och är lite rädd för den. Tyvärr och hon förstår inte hur man ska göra :/ Dom andra är det inte alls lika mycket problem med bara på nätterna när hon gärna vill vara med och sova haha:)
SussOchJohanna <3
Du skrev också att du har en till iller som heter Suss, hur blir det med henne?
16. Hon får stanna kvar för hon har vi inga problem med, hon är dessutom 3 år gammal. och hon lyssnar på komando och har aldrig bitits eller varit skrämmande för dom jag bor med nu. Hon är så omtyckt så, synd att de ska bli såhär tycker jag :/ att behöva sälja min andra men ibland får man väl helt ekelt göra svåra beslut.
SussOchJohanna <3
Man kan alltid spärra av delar av huset/lägenheten och bitträna Happy så barnet inte är lika rädd kanske? Har Suss varit som Happy när hon var yngre och hur reagerade familjen på henne då isåfall? Jag tycker hon ska få en chans och mer tid för hantering så hon är mer välkommen hos familjen. :) sen är det också dags för kastrering snart.
TS jag skulle nog vänta lite till om det är bara det att Happy är lite bittig som är orsaken till att du vill sälja henne. Hon är ju bara 10 månader gammal - snart fyller hon år och ska börja lugna ner sig samt kastrering brukar hjälpa till mycket på väg mot en lugn och snäll iller :)
Välkommen till ferretplanet.se :)
# 18 suss var inte alls som henne hon bet aldrig och jag uppfostrade henne själv då, och de är inte riktigt bitandet som är problemt bara, de kanske låter så men de är andra skäl också. Men nu har en ring och vill ha henne så han kommer i morgon sen får hon en liten kompis också:)
SussOchJohanna <3
#19 Jo men tror jag har gjort så ni missuppfattar mig lite :) De är inte bara bitadet jag har inte tiden lika mycket längre för henne och hinner inte med att uppfostra henne lika mycket som förrut. Sen är det andra skäl också, men de tar jag såklart med köparen :D Nu får hon ett bra hem så han som köper henne i morgon alltid är hemma och har en till iller så hoppas dom blir kompisar :) Känns bäst såhär för hennes skull!:)
SussOchJohanna <3

Kan ju tilläggas att många illrar även kan reagera mot yngre familjemedlemmar då dom avger ljud som kan trigga iller.
önskar happy all lycka i det nya hemmet =)
Jo de är sant :) Ja de gör jag också tack så mycket!! Är så nervös inför i morgon :)
SussOchJohanna <3