Illrar i Skara/Västergötland?
Hej på er.
Det var ett rejält tag sedan jag hängde här på forumet, men har som börjat kika och läsa lite smått här igen.
Numera är jag ensamstående med mina två små tjejer (eller ja, tanter kanske egentligen) och ska flytta till Skara för att plugga där. Jag kommer ursprungligen från Västergötland, så det blir nästan som att flytta hem efter 5 år, och hela mitt vuxna liv, uppe i Umeå.
Första tiden ska min ex-sambo ha illrarna (vi har har haft delad vårdnad om dem sedan det tog slut). Mest för att ge mig lite utrymme att få ordning på tillvaron och kunna få igång umgänget med mina gamla kompisar där nere i södern. Men efter jul kommer jag troligtvis hämta hem gummorna till mig.
Är bara lite nyfiken på om det finns några illerägare i närheten av, eller i, Skara? Då kan man ju alltid hjälpa varandra med att vara illervakt och ha träffar. Och att ha någon illertokig att snacka iller med är ju också välbehövligt 
Mvh/ Linn
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#0 Välkommen till illermeckat. Vi är ett gäng här i Västergötland som har iller. Jag bor strax utanför Skövde, SaraE, Paulina mfl bor i Skara. Hos mig finns det alltid tid för fika och snacka iller länge. Fråga SaraE, vi brukar ha riktiga maraton när vi träffas…..
Det finns säkert fler men det var dessa jag kom ihåg just nu 
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
#1 Tack för det fina välkomnandet!
Visste ju att det finns betydligt fler illerägare i södern, men det är ju alltid kul att veta om några av dem finns i samma stad eller trakt. Nu när du säger det så tror jag till och med att jag minns att sarae bor i Skara. Hon och min vän Hanna i Umeå känner varandra sedan de bodde i Göteborg.
Ser fram emot att stifta bekantskap med er! 
Jag har precis flyttat uppöver landet, studierna blev klara nu i våras, annars hade jag gärna tagit en kopp te och surrat iller och allt som hör till :) Vad ska du plugga förresten? Hoppas du kommer trivas, det är ett mysigt ställe :)
Paulina
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 Åh, känner du också Hanna? Visst är det hon med en speciell sjukdom som jag för tillfället inte kommer på vad den heter? Henne har jag också pratat med ett antal gånger. Så hon bor i Umeå nu? Du får hälsa till henne…..
#3 Ja, just, det, du har ju flyttat. Det tänkte jag inte på. Var det skönt att få komma hem igen? Förresten, mattan funkar ypperligt nu. Det var fömodligen någon som kissat och sedan använt mattan till att torka med. Har SaraE några sådan mattor kvar?
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
#4 Både och. Vemodigt eftersom jag trivs något ofantligt bra med studierna (jag är en nörd, jag vet :P). Kul att höra! Jo, jag vill minnas att det ska finnas iaf en, kanske fler större, och några små. Kanske inte i de roligaste färger, men du kan ju kasta ett öga på dem om du vill och hon har möljlighet :)
Paulina
#3 Jag ska läsa Djursjukskötareprogrammet! Känns otroligt spännande faktiskt :) Lite känner jag till Skara sen innan (eftersom jag är uppväxt i trakten), men i våras var jag där på "studiebesök" men några vänner för att kolla in stan. Innan dess hade jag inte varit där på typ 10 år. Blev faktiskt positivt inställd. Jag ser fram emot att bo i en småstad, supermysigt.
#4 Ja, jag och Hanna är väldigt goda vänner, hon är en av mina finaste. Hon har bott i Ume i ca 5 år snart tror jag. Och ja, hon har en sjukdom som gör att hon inte har något hår. Men hon är lika vacker för det, om inte vackrare!
#6 Vad kul! Lycka till med studierna :)
Paulina
#7 Tack så jättemycket!
Hej Linn! Va kul att du flyttar till "mina" trakter! Jätte kul med fler illerägare och inte minst arwen och sams extramatte! Vi får helt klart se till att träffas när terminen drar igång! Och hojta bara om du vill ha hjälp med något!
#7 Och av ren nyfikenhet: Vad pluggade du i Skara och vad tyckte du om utbildningen?
#9 Tack för fint välkomnande Sara! Det vore verkligen jättekul att träffa dig och få hälsa på din lilla "iller-armé" :) Pluggar du också i Skara?
#10 yes, jag läser Etologi & Djurskydd på SLU… så vi lär väl springa på varandra en del i korridorerna om inte annat ;) Du är så välkommen att träffa min maffia :D
#11 Just det. Låter som en spännande utbildning :) Vi får styra upp nåt när jag anlänt och kommit in i rutinerna lite.
#10 Etologi och djurskydd jag med :) Tyckte jättemycket om utbildningen och skolan i sig!
Paulina
suck… svarar i fel tråd…
Jag bor utanför Skara, i Axvall med min iller Aimée.. Känner i princip ingen här nere förutom en kompis i Göteborg och min pojkvän och hans kompisar här i Axvall.. Har lite svårt för att lära känna nya människor då jag har Aspergers syndrom vilket är ett socialt funktionshinder..
Enda illrarna Aimée har träffat är Plexus i Boden och de illrar hon växte upp med på Midnattssolens uppfödning, skulle vara kul med lite fler kompisar till både henne och mig. ^^