2 illrar
det är ju så att vi går i tankarna att skaffa en kompis till toxi. (just för att hon inte ska vara så ensam när vi är på jobbet etc..) men jag har hört (samma för de flesta djur) att när man skaffar två så blir de mer "vilda", leker mer med varandra än med husse och matte… om ni förstår vad jag menar… så nu till min fråga, hur har det funkat för er som först haft en iller och sedan skaffat en till? Hur beter er första iller sig nu? är den lika gosig och så om man säger så?
De blir inte lika "efterhängsna" som när de är själva. Men leker med oss gör de fortfarande och gosar m.m.
Sara
ok, jag vet att man inte kan säga att alla blir förändrade, alla är de ju olika individer.. men kul å höra hur det har "funkat" för er andra… vill ju ha min lilla gosboll som hon är! ;)

Det kan bli svartsjuka i början, men mycket utav de tänder som skulle varit menade för dig hamnar nu på den andra illern, så då har man bara goset kvar ;)
Inte riktigt så kanske.. Men de har bra mycket roligare när de är 3 st här hemma. Skulle aldrig kunna tänka mig en ensam iller igen, inte när jag ser hur kul de har tillsammans och när de bullarihop sig och myser..
Carpe Diem

Min första iller hade jag ett år innan jag skaffade en kompis till henne. Innan Beda kom så sov Alba alltid med mig i sängen på natten, i knävecket. När Beda kom så flyttade hon och Beda in i badrummet, på eget bevåg. Det tog ungefär 2 timmar från det att Beda kom tills de båda sov omslingrade i en skurhink, på en mopp, i badrummet. Det var bara för mig att skaffa en riktig korg till dem, som de kunde sova i i badrummet… Efter den dagen såg jag knappt röken av Alba i min säng. Inte förräns Beda dog, 6 år senare. Numer sover gammelalba i vår säng igen… hon behagar inte sova med den nya illern Stiffler numer.
*smårörd*
jag fick min andra iller igår. en liten pojke. skrollan bryr sig inte ens om honom just nu, hon hälsade och gick. men katten är hur svartis som helt tyvärr.
# 4 Det är bara att inse att illrar tycker helt annorlunda om vad som är goa sovplatser än vi människor. 
Sara

Jag har inte märkt att mina illrar leker hårdare med mig efter att de fått en kompis. Dock leker de lite mindre med mig. Det är faktiskt avsevärt roligare att springa i rören med en polare som får plats där :-)
Men sedan tycker jag att gos stunderna dock blir längre. De busar med kompisen med päls sedan myser de med matte. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Har själv 2st så att dom har varandra, kan säga det att själv så skulle jag inte igen bara ha ett djur, när dom é två el fler så ser man vad dom behöver varandra, dom sover alltid tillsammans!
Så é det ju skönt att veta att dom inte é ensamna när matte o husse jobbar!
Men det é ju ett var upp till alla själva!
Det é så härligt att se dom leka oxå!