Illerbur
Hej hej..
Jag skall nu skaffa iller åt mej och skulle villa ha en ordentligt stor bur som man kan ha som ett kryp in till de fyrbenta vännerna.. OBS! Det är inte meningen att vi skall ha killarna instängda utan dörren får vara öppen.. Jag har tittat lite o konstaterat att det finns en hel del Ferplast burar men jag tycker att dom är kanske lite för dyra..
Så nu undrar jag om ni har lite tips på typ någo butiker där man kan hitta stora burar som är lite billigare?
Tacksam för hjälp!
Billigare att köpa typ någon byrå eller liknande på Ikea o borra ingångar till o inreda, jag byggde ett krypin av en gammal baslåda:) Nu är inte theo överförtjust i den då han har sin favoritkorg i knallrosa;)
Med vänlig hälsning, Petra
Hundarna- www.paradisemittelspitz.n.nu
Hästarna- www.paradiserehab.weebly.com
Kolla på blocket och köp begagnat så kan du hitta väldigt billiga burar. Men var medveten om att burköpet oftast är för ägaren och inte för illern som inte sällan hellre kryper in i en gammal pappkartong och sover ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#2 Freddies favorit var transportburen eller ett kartonghus på två våningar som vi byggt som trappa till soffan (fylld med tidningar som prassla & en filt) dock kom han inte upp på soffan iaf förens hans systern Georgia var på besök i några dagar och hon kom upp direkt XD
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Hmm.. Kanske bäst att kolla med killarna sen hur dom vill ha det.. Kanske det räcker med lite korgar och kartonger.. Får ta fram all min fantasi nu och börja klippa och klistra och göra något fint..
För fint skall mina killar ha det.. 
Gå på loppis kan oxå vara en guldgruva, kan ma hitta massa möbler som man lätt kan göra om till tokmysiga kypin :) Dom gör dessutom inte så ont att borra i och "göra sönder" :) hemma är en papperspåse de bästa som finns för närvarande!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Jag köpte en stor utställningsbur för 2600:- och fixade inredning för 500:- och tror du inte illrarna ändå valde pappkartongen med ett gammalt lakan i! Ibland blir man smått tokig ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#7 Det var ett riktit fin uppfinnig.. :)
Jag har nu varit på loppisar och köpt en stor hundbur som vi har laggt in lite flera plan på. Och oij oij vad jag syr nu.. natt och dag nästan.. dom får hängmattor och dynor och tunnlar.. det e så kul att förbereda för de små att komma hem.. :) och dom måst ju få ett kul ställe att sova på i varje vrå här i lägenheten..