Trött iller
Hej!
Min lilla illler tös ligger och sover mesta tiden av dagen, kan detta bero på att hon känner sig ensam? eller är det helt enkelt så att illrar sover mycket? Börjat bli lite orolig..
Det kan bero på flera saker. Dels är illrar djur som ofta sover mycket och framförallt under de mörka månaderna på året. Men det kan även bero på att hon har tråkigt. När är hon pigg och vad gillar hon att göra då? Busar ni ihop? Går ni ut tillsammans?
Sajtvärd på Iller.ifokus
Hur gammal är hon? Tycker att äldre illrar också sover mer än yngre. Men som jossan säger vad gillar hon att göra när hon är pigg?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Vi busar ihop och hon jagar mig och busar jätte mycket, leker med saker och så, och ja vi går ut tillsammans! :) hon är två år. Hon är uppe hela nätterna ibland och stökar runt här hemma och sen så sover hon bort hela dagarna! inte alltid men ganska ofta!

Om dom sover alldeles för mkt kan det bero på sjukdom som hos andra djur och oss människor.
Illrar sover en hel del, mer än de är vakna och mer på vintern.
Tror att de sover en hel del extra i våra hem pga av tristress och märker själv att mina illrar blir mer aktiva när de aktiveras och det händer saker runt omkring.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus