Två underbara illerkillar!
Nu har det tyvärr blivit så att jag, på grund av mitt nuvarande boende och hälsa, inte kan ha kvar mina två älskade pojkar från min kull i våras. De är båda födda den 18 april 2011.
Theodore är en ganska stor okastrerad hane (kan fås kastrerad) med ett extremt vänligt lynne. Han älskar allt och alla, han klättrar ofta uppför benet för att man ska lyfta upp honom och så fort man sitter så kommer han och lägger sig i knäet. Leker bara ibland, han är väldigt intelligent och uppskattar människor mer som gosiga föräldrar än som lekfulla kamrater. Dock har han ju vissa brunstiga beteenden, såsom att markera revir och "olla" allt som går. Han pratar väldigt mycket och är viltfärgad. Lådträning behövs, han är inte 100%. Vaccinerad två gånger förra året, ska göras om i maj.
Lucifer är mindre än sin bror, albino och kastrerad. Han är vanligtvis lugn, men ibland kan han få lite "spel" och bli otroligt lekfull och kan då nafsa till i händer eller fötter. Han, till skillnad från Theo, älskar att leka och utforska nya ställen och dofter. Han är inte fullt så tillgiven utan gos ska ske på hans villkor. Han är en väldigt envis iller så lådträningen har gått sådär, han är inte heller 100%, men han har nyligen visat stora tecken på förbättring. Han kräver en ägare som kan ge honom den tid och uppmärksamhet han behöver.
Bröderna är bra vänner och kan säljas tillsammans. Båda två behöver en familj med andra illrar (möjligen inte Theodore, om han kastreras). Ett krav är erfarenhet av illrar!
Killarna finns i Hällefors, Örebro kommun. Mejla till: sannagrutzelius@hotmail.com för mer info eller ring: 0738175592
Mvh Sanna
Vad tråkigt :( Hoppas du hittar bra hem åt dom!
Lucifer ser otroligt söt ut på bilden! :)
Ska du inte ta kull i år då?
Hälsningar Malin
I år blir det ingen kull, nej. Jag måste ta hand om mig själv nu i första hand tyvärr :(
oj bertils brorsor, hoppas att dem finner nya fina hem!
Välkommen till ferretplanet.se :)
Då får vi hoppas du blir bättre snart.
Hälsningar Malin
Gud blev ju helt kär i theodores söta ansikte:)
Med vänlig hälsning, Petra
Hundarna- www.paradisemittelspitz.n.nu
Hästarna- www.paradiserehab.weebly.com

Hoppas dom hittar ett hem snart, vet att du letat ett tag till Lucifer.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#5 Ska du inte nappa? 
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
#0 Hoppas du kryar på dig och att du kan ta upp din avel längre fram.
Hon ville väl ha illervant hem? Kan jag ju inte riktigt räkna mig som:( visserligen har jag ju min mentor;)

#9 jag ser skillnad på nybörjare. tror det beror lite på hur påläst man är och hur många illrar man träffat med mera. Far och hälsa på dessa så ser du hur dom är i beteende och ägaren får träffa dig och se hur mycket du kan.
#3 Ja, de är verkligen helt underbara båda två :)
#5 Du är så välkommen så :) Jag ger alla en chans, det ska du veta :D
#6 Jag har letat hem till Theodore ett långt tag, och nu är han såpass snäll att nästan vem som helst skulle kunna ta hand om honom :)
#8 Tack så hemskt mycket! Jag hoppas att det blir bättre tills nästa år :)
#10 Väl skrivet!

#12 Vikken tjockis!:)

#11 ja men jag själv anser det vara skillnad på nybörjare. en person som aldrig ägt en iller är ju nybörjare men som kanske passat flera illrar och liknande. vissa har knappt sett en bild på dessa djur ;)
Har träffat iller, dock aldrig ägt/haft någon hemma eller så, men skickat mail nu i alla fall:)
#23 Du vet ju vart jag finns :-))
#24 du är en ängel:)
#25 Det där kan du få ångra att du skrev
. Fast det är klart, går allt som planerat blir det ju valpar här i vår och vem kan motstå en Hillbiörnsvalp?
Förlåt för trådkapet
.
Haha tror jag inte:) tja är det tulos bebisar så vettefan;)
# 27 Visst är det Tulovalpar :-))
Åhh theadore han är ju bara för söt:) fungerar han bättre i grupp och hans beteende?? Har velat ha honom sedan första gången jag såg honom. Men är ju så jäkla förtjust i lucifer med albino kärlek:) lucifer är väl kastrerad?? Är theadore det med eller?? Letar fortfarande ny kompis till frost just nu åker han på spö varje gång han försöker leka med mercedez som har blivit en gamal tjuris hehe
THEODORE ÄR NU SÅLD!
#29 Ja Lucifer är kastrerad och försäkrad i Agria samt vaccinerad två gånger förra året. Lucifer fungerar väldigt bra med andra illrar och är ganska försiktig av sig i lek med undergivna illrar. Han ÄLSKAR att leka! :)
Ja för den nallen ligger här i mitt knä o stensover;)
Finns lucifer kvar? :) Mvh Josefine
#31 Ja det är ju hans specialitet ;) Och han tycker så mycket om dig redan :D
#32 Ja det gör han, han leker just nu med sin mor Lilith :) Kan ju dock säga att jag prioriterar hem som redan har åtminstone en iller hemma då Lucifer är en extremt social iller med otroligt mycket energi när han får sina lek-ryck ;)
Okej! han är väldigt fin måste jag säga :D Jag och min pojkvän har en illertös hemma! Jag har då haft funderingar på att skaffa en kompis till henne, hon har inte bott ensam innan om jag fattade rätt från förra ägaren men hon verkar inte må dåligt alls utav att vara ensam fast jag och min kille är ju med henne jämt så, men vill bara hennes bästa och så såg jag att du lagt ut detta då om lucifer och blev väldigt intresserad hihi 
Javisst! Ring eller mejla om du känner dig seriöst intresserad så kan vi säkert ordna så att ni får komma och hälsa på pälsen :D
#33 hehe han verkar trivas:) kommer och möter oss i hallen när vi varit ute, eftersom han tyckte att jag skulle sluta fjanta imorse med hundarna kom han ut o visa att de går faktiskt hur bra som helst o ha oss ihop! Så nu är vovvarna åter i sin älskade soffa;) får fortfarande hålla lite koll på mitti, hon tycker att han är lite roligare än va han tycker hon är;) Tror inte riktigt när han vänder från att bara småbusa lite mot henne till att börja bli sur o vill va ifred.. men hon börjar lära sig:)

Hur går det med Lucifer?:)
#37 Det står ännu stilla, så jag är snart tvungen att lämna honom hos ett akuthem i Svartån :(
#38 Hur är han med andra illrar?
Mvh Jenny
# Vad jag märkte när jag var o kolla på Theo så går han bra ihop med andra illrar, skitsöt pojke var det:)
Har skickat pm till dig.. Min mejl strula så kunde inte skicka via hotmail.

#38 Hoppas det löser sej! Har du redan varit i kontakt med illervänner?
Nu har jag visserligen för mig att vi bort långt ifrån varandra men han är välkommen att bo här tills det rätta hemmet dyker upp.
Vill inte ha fler illrar, men är alltid bredd att ställa upp som extra hem till dom som behöver det.
Hälsningar Malin
Skulle nog också kunna ställa upp men svårt att veta iförväg hur han går ihop med min Aimée och mina 3 katter.. Bor nära Skara så är ju en bit ifrån också..
Hur går det för lilla Lucifer? Blev kär i hans lilla ansikte direkt! Vill verkligen ha iller igen.. o så ser jag hans lilla nuna o blir ännu mer sugen!
// Emma
Medarbetare på Chinese Crested iFokus
Keep talking shit about me.. you're making me famous!
Hej är lilla Lucifer kvar? Jag har en flicka på två år (illerflicka naturligtvis) som jag vet saknar en lekompis! Men vad begär du för han? Och jag har min flicka försäkrad i Agria med, så det är ju bara att lägga till en iller till om det skulle bli något. Jag har illervana och är djurälskare så folk blir irretaerade på mig
Jag har en gamal hankatt som är van att leka och busa med henne,, men han blir 10 år och hans ork och tålamod är inte som den har varit, och min lilla Poppie är aktiv och busig som en flicka i hennes ålder ska vara <3 Hon har aldrig varit sjuk! Fast hon blev förkyld förra året, då sitter jag och är en "kycklingmamma" och passar upp henne och har värmekuddar och mat och vatten nära så hon slapp gå och anstränga sig. Jag själv är 44 år, Har haft många typer av husdjur under mina år, men har kommit fram till att iller är "mitt" typ av djur. Jag har 2 vuxna töser boende hos mig, men min poppie har sitt eget rum, men kommer ju dela rum med blivande livskamrat. Jag skämmer bort henne för mycket (säger de flesta) men hon är mitt lilla hjärta som lyser upp min dag. Men jag vill inte vara egoist med henne och vill att hon ska ha en vän som både hon och jag tar in i vårat hjärta och blir en i familjen. jag kan skriva mitt tel om du vill, om du anser jag kan vara värdig Lucifer <3 skriv bara ett inlägg på min sida så kan vi ta kontakt med varandra. Ha en härlig dag. Mvh inger 
#46 Wow! Det låter ju som ett himmelrike för min lilla kille! Han finns kvar och han skulle just lämnas över till svenska illervänner, men det kanske inte alls behövs!
Var snäll och ring mig på ovanstående nummer så kan vi arragera ett möte! 
/Sanna
#45 Han mår så bra så, men han skulle nog njuta av att få ett "för-alltid-hem" nu snart :)
Busungen har blivit mycket bättre på lådan och älskar allt och alla :D
Hoppas Lucifer hittar ett bra hem :) Blev också lite kär i honom ^^
har dom hittat ett bra hem??? :)
Theo bor hos mig, lucifer tror jag fortfarande letar:)

Hej Sanna, hur har det gått? Jag drömde en dröm inatt att jag hade tagit hand om Lucifer! Jag hade honom här hemma och han spang fram och naffsade på mig i handen då och då, och testade mig men jag tog honom i famnen och det gjorde mig inget att han bets ibland. Jag pussade på honom och glädjdes så åt att han va så lik honan jag hade för några år sedan. Jag har ju saknat iller så mycket sen dess!
Jag har gått in här flera gånger och kikat på honom och önskat att jag kunde ta honom, men jag har trägolv i denna lägenheten vilket aldrig skulle funka med en icke 100% lådanvändare. 
hej är intresera av lucifer om han finns kvar :)

Åh vad jag funderar på hur de går med killen som är kvar..