Trevlig helg
..eller inte?
Har tyckte pälsisarnas pälsar varit lite sisådär senaste dagarna..
Jo idag ser jag klart och tydligt att de fäller och de bara rasar, nakenklass på VI?
Fler som vill delta i "min" klass?
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Jadu det verkar som illbattingarna här hemma funderar på samma. tycker dom hårar mer och mer =(
Haha men usch då, stackare!!
Bara att hålla tummarna för snabb fällning? ;)
Hälsningar Malin
hahahha ;) nope, mina håller sin päls på plats ;) hoppas bara att dem ska inte börja fälla typ 2 dagar innan norge ;)
Välkommen till ferretplanet.se :)

#2 haha startar mina riktigt så lovar jag att 3 dagar efter norge är dom klara bara för att retas.
#3 haha helt klart. du äger ju en iller =)
Precis Vicentes plan också. tycker minsann at Vicente kliat sig onödigt mycket och i morse gjorde jag den fasansfulla upptäckten att ny päls är på väg ut. Så om veckor borde han verkligen vara mitt i fällningen! 
Sajtvärd på Iller.ifokus

#2 Har två bruna peruker hemma, borde väl gå att göra något bra med;)
#5 Såg att du skrivit det i VI-tråden precis efter jag postat, Man blir ju bara sådär himla glad:/
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Under classic så bytte ju Ossian päls, men några dagar innan började bortsa honom med en mjuk svinborste för att pälsen skulle vara så jämnt som möjligt och så att han inte skulle håra ner domarna helt (jag tror det funkade, för domaren nämnde inget om att han fällde :P) Det kanske hjälper lite =)!

#7 dom flesta dommarna har ju överseende med att dom fäller då det är deras natur =)
Nja det har dom inte :P
Fick massor av avdrag pga av fällning :P
Hälsningar Malin
Det enda dom brukar ha lite överseende med är sommarsvans, men både färg och kvalitet på pälsen är svårt att se bort ifrån, det är ju dagsskicket som räknas :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#9 va? jag fick ju inget? och då hade miilo både fällning och hormonkrökta hår som dommare inte alls brukar gilla =/
Mr.frost har hållt på och bytit päls sedan förra veckan och det är inte lite hår heller :( Mercedez har inte ens börjat fundera på att släppa ännu:P
#11 Det beror ju helt på i vilket stadie i fällningen dom är, i vilket skick pälsen är etc.
Sajtvärd på Iller.ifokus

#13 haha ja men då borde jag ju fått avdrag då han som sagt hade krökta hår av hormoner och var fläckig ;)
#14 Du fick alltså full pott på pälsen?
Sajtvärd på Iller.ifokus

#15 japp förutom Lacina hon fick 4/6 då hon hade för mycket bebis päls kvar

På skjaersildern i septmeber förra året fick dom 9/10 både Thyra och miilo.