Rocky Mountain Formula mat skänkes
Är det ett lämpligt foder till iller ?
Ja det är ett bra foder för illrar
#1 Jag vet ingen som ger detta foder och är inte så insatt i vad det innehåller heller.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#3 Det är ett bra foder med mkt vitaminer osv man kan läsa det via internet
#4, Mycket vitaminer ?
Kan du vara snäll och bifoga fodrets innehåll ?
Vet att detta fodret har varit uppe för diskussion här tidigare men att det då inte fick så bra respons och att det finns andra foder som lämpar sig bättre. Men du kan ju annars lägga ut en annons på katt.ifokus!?
Sajtvärd på Iller.ifokus
Kyckling måltid, ärtor, sötpotatis, rökt kycklingfett (konserverat med blandade tokoferoler), potatisprotein, rostade älgkött, lax, naturlig smak, hav fiskmjöl, metionin, taurin, kolinklorid, torkad cikoriarot, tomater, blåbär, hallon, yucca schidigera extrakt, Enterococcus faecium, Lactobacillus casei, Lactobacillus acidophilus, Saccharomyces cerevesiae jäsning solubles, torkade Aspergillus oryzae jäsning extrakt, vitamin E tillägg, niacin, mangan proteinate, koppar proteinate, zinksulfat, mangansulfat, kopparsulfat, tiamin mononitrat (vitamin B1 ), vitamin A-supplement, biotin, kaliumjodid, kalciumpantotenat, riboflavin (vitamin B2), pyridoxin hydroklorid (vitamin B6), vitamin B12-tillskott, manganoxid, natriumselenit, D-vitamin, folsyra.
#7 Detta innebär att fodret innehåller mest kyckling, näst mest ärtor och som tredje största ingrediens är det sötpotatis. Det ska vara så mycket kött eller köttbiprodukter som möjligt böand de första ingredienserna.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Och blåbär och hallan är ju heller inte så bra
#6 Tack, då är det inget jag tänker köpa i alla fall.
vad är ett bra foder då? enligt marianne så har alltid kattmat varit det bästa illerfodret hittils.
#11, Carnia lynx och vitalin är foder som är lämpliga att ge men barfa är bäst.
#11 kattmat innefattar ju allt mellan friskies till carnia lynx och skillnaden där emellan är mils lång. Ett bra kattfoder går utmärkt att ge till illrarna, och ju högre kvalitet desto bättre. Tex friskies som är ett riktigt dåligt kattfoder är rent av farligt att utfodra illrarna med, och katter också dessutom..
Själv ger jag orijen kattfoder och ovan nämnda Carnia Lynx.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#12 Och viktigt gällande barf är förstås att det inte är bra att helbarfa om man inte är helt säker på i vilken sammansättning man ska ge köttet :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#14, Vet bara att de är det allra bästa, hur det sen ska ges anser jag vara en annan diskussion.

#15 Fast det blir lite missvisande att säga att barf är bäst. Då kan ju någon läsa och tro att de kan ge sin iller enbart kycklingvingar resten av livet och den ska må jättebra.
Rätt gjort är det självklart bra, men fel kan det blir lika galet som att ge Friskies:)

Här finns innehållsförteckningen:
http://animail.se/taste-of-the-wild-rocky-mountain-feline-formula-2-27-kg.html
Vad blir frakten?
"Rocky Mountain Formula är kattfoder som innehåller viltkött och lax. En härlig smakupplevelse med lättsmält energi från sötpotatis och ärtor. Kompletterat med frukt och grönt, en väl sammansatt formula med naturliga antioxidanter. Detta stärker kattens immunförsvar och allmänhälsa." Låter ju inge bra om du frågar mig :/
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
#17 är du intresserad av fodret?

#19 Om det är billigare på nåt annat sätt än posten för där kostade det 150kr. Det är galet mycket pengar att lägga på frakt.
Annars är ett tips att skänka till katthem om du har nåt i närheten, de brukar bli väldigt glada för sånt.
Men som sagt, finns det nåt billigare alternativ, Schenker eller nåt liknande så är jag intresserad.
Var bor du förresten?