Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 923 ggr
Ailurofil
0

Cereza och Chamomille!

Gjorde slut med mitt ex för ca 1 år sen. Tyvärr stod illrarna skrivna på honom och tyvärr gav han inte med sig att jag skulle få dem. Han sålde/gav bort dem utan att berätta till vem. Undrar om någon har någon aning om vart Cereza och Chamomille är? Hade varit skönt att höra att dem mår bra och framför allt veta att dem lever!

JossanH
0

Tråkigt när sådant händer. Hoppas du får svar. Har du läst tråden om att de ska omplaceras här inne? Kanske du kan få något tips från den?

Sajtvärd på Iller.ifokus

FerretCrow
0

http://iller.ifokus.se/discussions/4e7a29b688f47222e000a81b-sorg-i-hjartat-omplacering

här är omplacerings tråden iaf vet ej om dom funnit nytt hem =(

Ailurofil
0

Tack! Ja, jag har läst den tråden och även varit hemma hos honom för att hämta lite saker så jag vet att dem inte är hos honom. =/

UlrikaD
0

Men han har väl kontaktuppgifter till personen han sålde dem till?

Ailurofil
0

Han vill inte ge mig dem. Killar!

ElinaPersson
0

Jag gillar att ni båda har er egna verision av händelsen.. I hans tråd står det att du blivit erbjuden illrarna men ej haft plats och du påstår att han ej gav med sig :p Hur som helst, hoppas det kan lösa sig på något sett så att du får veta hur de mår :)

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Nilam
0

#6 Fast jag tror inte heller han skulle erkänna att han vägrat ge dem till henne ;)

Inte mycket vi kan göra här tyvärr, får hoppas ni löser konflikten. Man får tänka lite som med barn och skillsmässa - låt det aldrig gå ut över barnen!

FerretCrow
0

Men vad jag fattat at hela historien så hade väkl han illrarna innan du och han blev tillsammans TS?

ElinaPersson
0

Sen har han ju ingen skyldighet att förklara vart han omplacerat dom på grund av att dom var skrivna på honom så att tjata är nog ingen vettig lösning.. Obestämd Får du inge svar så får du nog tyvär släppa det, nya köparna kanske inte heller vill ha kontakt (så kan det ju illa nog vara ibland, oförståeligt varför Obestämd)

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Doktor-och-Designer
1

För mig är det sjävklart att man kollar till djurens bästa. Eftersom ni har bott tillsammans båda två med illrarna och de känner er båda så tycker jag det skulle vara självklart att du skulle få ta dom om han inte kunde ha dom själv. I alla fall om han litar på att du kan ta hand om dom. Nu är ju människor olika, till exempel vad gäller mognad, och förhållanden kan ju sluta på mer eller mindre olyckliga sätt med sårade känslor. Det bästa kanske är om du ger honom lite tid om du inte får fram något på annat sätt? Väldigt tråkigt att det har blivit som det har blivit.

#9 Det kan absolut vara så att köparna inte vill ha kontakt. Dock är vår erfarenhet av alla omplaceringar vi har haft, att de som omplacerar inte hör av sig. Fast de har kontaktuppgifter och när de säljer djuret vill ha kontakt, så tar det tydligen emot även om vi är helt öppna för besök m.m. av förra ägaren. Det kanske är känslomässigt jobbigt, eller så har de helt enkelt gått vidare i sina liv.

Ailurofil
0

Såhär ligger det till:
När vi gjorde slut höll jag precis på att flytta till min första lägenhet, en etta. Jag tjatade om att få ta med mig illrarna så att jag fick sköta dem. Han gav inte med sig alls.

Jag hade redan en katt sen innan och ville ha sällskap till den. I o med att jag inte fick illrarna så tog jag hem en katt som behövde ett hem. Två månader senare kunde johan inte ha illrarna och erbjöd mig dem och då fick jag tyvärr säga nej eftersom jag tyckte det var taskigt att ha tre illrar och två katter i en etta. Där av att han leta hem till illrarna. Han erbjöd mig dem försent, annars hade jag absolut tagit emot dem!

Om någon har dem eller vet var dem är, så är jag bara tacksam för svar. Vill endast höra att allt är bra med dem. Har inte tänkt starta någon kamp om att få dem tillbaka eller så. Bryr mig väldigt mycekt om dem bara :)

Johan-
2

Herregud! =) Du hade din chans att ta med dig illrarna då jag erbjöd dig det. 
Båda två var mina djur och jag ser ingen anledning att jag behöver dela med mig av information till dig.
lägg ner detta nu

Zmellda
0

Blir bara så ledsen när jag läser allt det här. Det är väl klart man vill veta och följa djuren som man levt med och veta att de har det bra? Att du helt plötsligt inte skulle ha dem är väl inte ditt fd flickväns fel? Förstår henne fullt ut att det inte är möjligt med tre illrar och två katter i en etta men att man ändå vill försäkra sig själv om att djuren har det bra och se det med egna ögon. Har nya köparna sagt rakt ut att de inte vill ha någon kontakt eller är det bara en principsak från din sida? Det senare skulle ju vara otroligt barnsligt!

VeronicaKahlbäck
0

Vill att alla som inte varit med i detta förhållande kommer ihåg att de helt omöjligt kan vet hur saker och ting ligger till.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Nilam
1

Känner igen det där… När det tog slut med min förra kille så sa han direkt att hunden var hans, jag sa inte emot eftersom vi gjort den dealen ifall det skulle ta slut mellan oss. Dock senare så kommer han till mig och säger att jag måste ta henne för han kan inte ta hand om henne längre. Han insåg väl vilket jobb det var att sköta en hund, eftersom jag skött det mesta under den tiden vi var tillsammans. Jag vägrade ta hunden. Fulltidsjobb och deltidsstudier tillåter inte en hund i sin vardag. Han har fortfarande kvar hunden och det verkar gå bra. Tror han bara hade panik där ett tag när han insåg att han måste anpassa sin livsstil efter hunden.

Tycker man ska ta sitt ansvar för de beslut man tar. Man säger inte "Den är min!" och sedan försöker göra sig av med det efter några månader. Och man ska absolut inte skylla på den andra för att den efter dessa månader inte kan ta över det.

Ailurofil
0

Inget mer snack om vårat förhållande, det har jag lagt bakom mig!

Vill endast veta vart illrarna är och ser gärna att mitt budskap är kvar ifall den nya ägaren skulle hamna här någon gång och vill informera mig :)