Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 1025 ggr
rallyninni
0

Hur lång tid tar det?

Har en han iller som fått ett suplerorin implantat insatt för en vecka sedan, jag undrar hur lång tid det tar innan han går ur brunst. Tycker inte han ändrat sig något i sitt beteende än detta är väldigt jobbigt för honan då han släpar runt på henne och biter henne så hon skriker hela tiden :(

UlrikaD
0

Det är lite olika, jag har inte haft nån hane med implantat än så hoppas du får svar från någon annan.

Men jag hade inte haft dem ihop ifall han är jobbig mot honan. Då hade jag delat på dem för länge sen, när han gick i brunst.

VeronicaKahlbäck
0

Om hanens beteende är påfrestande för honan bör du sära på dem, att låta en brunstig hane gå tillsammans med en mindre villig kompis kan tyvärr göra stor skada.
Hur lång tid det tar för implantatet att verka beror på hur långt in i brunsten det sattes in men det är inte ovanligt att det tar upp till ett par månader.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

rallyninni
0

Oj då kan de ta så lång tid :/

Han har varit i brunst i ungefär två månader men han har inte varit så jobbig emot henne hela tiden det är den sista veckan han varit så.

Hade delat på dom på en gång om jag kunnat men bor bara i en etta så det är svårt :( Men får försöka dela av hemmet på nåt sätt. När hon fick sitt implantat så gick hon ur brunst väldigt fort så trodde inte det skulle va samma med honom.

Dom har fungerat jätte bra ihop, förut var dom bästa vänner.

VeronicaKahlbäck
0

#3 Bästa vänner blir de med stor sannolikhet igen när chippet verkat.
Anledningen till att det eskalerat är implantatet innan det verkar kan trigga fram en hormontopp, alltså inget ovanligt:)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

UlrikaD
0

Bästa vänner är de förmodligen fortfarande. Men även en bästis har man ju lust att smälla till ibland när de är jobbiga. Och det är förmodligen så din tös känner just nu:)

JossanH
0

Ibland kan som sagt chippet få illern in i en snabb och övergående högbrunst.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Bogey
0

TS: För våran kille tog det drygt tre veckor innan han var någorlunda ur brunst och det tog gott och väl en vecka innan vi började märka nån som helst skillnad.

Han hade dock inte varit i brunst lika länge som eran kille.