illern Grynet
Finns det någon iller vid namnet Grynet här som blev omplacerad för några år sedan?

vet bara av en iller vid namn grynet som jag tror fortfarande ägs av smurfina här på ifokus
Okej för min miranda hete grynet innan så jag undrade om nån känner till någon som gjorde det för då kanske man får fram åldern på henne.

grynet… det tror jag valles syster heter, vilken färg är miranda?

#3 japp det är den grynet jag menar som kommer från Lee och hon är ju viltfärgad

#5 när omplacerade du henne?
Hon bor fortfarande hos mig och jag ska prova nu att ha henne här hemma ett tag för hon har blivit en som bestämmer här hemma och det känns skönt! men vill ju veta lite om hennes ålder vart hon kommer ifrån m.m för jag tror att hon kommer ifrån elisabeth men man får ju aldrig tag på henne..

Finns ju en annan iller här från henne som omplacerar nu. Hon kanske har nån info, de kanske är släkt?
#8 Den grabben är brosa till min liten och den tråden på Lisas kull har jag redan kollat i och där fanns det bara en mörk tjej så det stämmer inte, men vad finns det för uppfödare annars i Uppsala?

Man behöver ju inte vara uppfödare för att ta en kull illervalpar. Finns ju hur många människor som helst som har avlat på iller, så hon behöver ju inte komma från någon särskild uppfödare heller.
Jag svarade bara för att du skrev att hon kom från Elisabeth och jag då såg den andra hanen.

#9 Skriv allt du vet om henne kanske det blir lättare att hjälpa till, hon kan ju haft annat namn hos uppfödare eller i något hem.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Okej :)
Miranda köpte jag av en kvinna som bor i Tierp och heter Jessica Törnblom hon skrev i ett mail för många månader sen att hon bara har haft Grynet i 4månader och att hennes 11åriga dotter hade tröttna på henne och ville sälja grynet fort, grynet vad okastrerad och i mailet så stod det att förra hemmet hade trasslat till med pappret men när hon var här så sa hon uppfödare hade trasslat till med pappret och att hon kunde heta Elisabeth nånting, och nu vill jag verkligen få reda på vad uppfödaren heter och så vidare.. det kommer att ta ett tag men det är det värt.

#13 Har du använt sökfunktionen? Fanns två Grynet här tidigare och tror det är den ena som påtalats i tråden om det nu inte är samma som bott i olika hem.
Har du försökt kontakta Jessica och kollat om hon vet mer om namn eller historia? Enda jag kommer på direkt är ju Elisabeth som förut födde upp i Uppsala men någonstans i bakhuvudet har det funnits en nere i Skåne dock var den sista kullen jag vet om för ganska många år sedan.
Okej hur söker man Grynet här inne då? :) jag har inte fått någon vidare kontakt med henne sen förra ägaren kom till mig,

Efter skriv inlägg finns det en flik med sök på sajten, bara att klicka där sen skriva in sökord. Fininställningar får man göra på Google:) Om man går in på detaljerad eller avancerad sökning (inte riktigt säker på vad de heter) kan man i princip skriva in vilka kriterier man vill, en bra funktion är att man kan specifiera ner till vilken sida man vill söka på ifall den saknar sökfunktion. På vänster sidan på samma sida som sökresultaten dyker upp finns det lite snabbval så som tidskriterier m.m.