iller godis
Vilket är din illers favorit godis?
Vad är det som gör att din iller gör nästan vad som helst för att få smaka. Något som står över allt annat i godis väg. 
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Russin och vetegroddsolja, är nästan alla illrarna vansinnigt förtjusta i.
Fick dom bestämma så skulle dom ha…russin, med vetegroddsolja som sås. Men si det kan dom känna sig lurade på.

Mina avskyr russin. Fast det är klart de gräver inte i blomkrukor heller så de är nog lite konstiga mina tjejer. hihi
Audiatur et altera pars

Mina gör vadsomhelst för havregrynsgröt!!
russin och vitamin-"piller" såna man ger till katter… mumsigt tycker ronja-bus 
Rikki: Tack! Du fick mig att nyss göra havregrynsgröt vilket jag inte ätit på sååå länge.. brukade göra det tidigare men mina syndiga ovanor har hunnit ikapp mig alltför mycket.. nu hoppas jag på en ny gröt-era
Det ska bli spännande att se om Julius kan tänkas vilja smaka lite - han är en rätt kräsen kille minsann. Eller så är jag bara väldigt van vid glupska hundar.. hihi.
Mvh Tessan

haha, kan nog vara hundarna vi ska skylla på här. Havregrynsgröt, hualigen vad hemskt. Jag är nog en sådandär vitgröts människa jag. hihi
Fast barnen brukar jag göra havregrynsgröt till.
Audiatur et altera pars
Jodu det finns ju några smärre skillnader mellan hund och iller!
Känns ovant men sött att numera få ta fram tre små skålar när det ska bjudas på något.. Julius vill sällan ha, men det gör honom bara mer populär bland hundarna.. hihi.
- men visst gillade han havregrynsgröt (det lilla han fick i alla fall) - med jordgubbar och äpplemos och sojamjölk - inte mycket gröt egentligen *s* men ack så gott det lägger sig i kistan!
Åsa: Havregrynsgröt är ju så billigt och nyttigt att det nästintill är en synd att inte helga denna..hm.. magiska föda! *fniss* Själv äter jag oftast fiberberikad havregrynsgröt med linfrön och vetekli. - det du! =) Men jag förstår dig, vit gröt är såå lent och gott, mannagrynsgröt mmmm… =) (fast risgrynsgröt får jag kväljningar av, kanske att jag lär mig äta det någon vacker dag när jag blivit "stor", hihi..).

Mannagrynsgröt är såååå gott. Håller med dig fullt ut.
Mina barna tycker nog bäst om mannagrynsgröt och risgrynsgröt de med. Men de äter gärna havregrynsgröten också ihop med sylt så klart. hihi
Annars äter de gärna fil och start på morgnarna eller musli så de är rätt så mycket nyttigare än sin mamma i alla fall. hihi
Audiatur et altera pars

Bantids och Yoggisar är det dom får när dom gjort något bra.
Annars är godisnappar och marshmallows (felstavning?) gott oxå. Ja egentligen är det svårt att säga vad dom gillar bäst för dom äter i stort sett allt mina monster.
Bland mitt favoritgodis finns oxå Yoggisar med
urgott ju!!!!
Elin: vad kul att dina pälsmaskar verkar uppskatta det mesta! Själv har jag hittills inte lyckats hitta något bra godis för t.ex belöning som Julius gillar, men det kanske kommer.. t.ex har han hittills ratat de bandits och yoggisar som jag har erbjudit honom.. han skulle bara veta hur populärt det är bland andra pälsmaskar
fast han skulle knappast bry sig ändå, som den cooling han ju är.. *fniss*
Godisnappar och marshmallows låter kul, segt och gott hihi..
Mvh Tessan

Tessa: Vilken konstig iller du har som inte tycker om bandits eller yoggisar 
Prova köp hundgodis. Det funkar oxå här. Eller vetegroddsolja om du inte provat det. Något måste han ju tycka om så prova dig fram 

Jag köper en sorts hundkex på ica som mina är knäppa i. Det är lagom stora "ben" åt illrarna. Det ser så roligt ut när de greppar sina små "ben" och springer och gömmer sig.
Sedan har väl alla olika favoriter:
Turbo älskar hundkexen, chokladgodis och chokladflingor (weetos).
Nala älskar gurka och hundkexen.
Trixie älskar hundkexen och chokladgodis.
Ior älskar hundkexen, chokladgodis, chokladflingor, smörgås med ost eller skinkost, popcorn, gelehallon ..osv.
Ior är för övrigt våran snabelbjörn. Om han ligger i djup sömn och jag har t.ex en smörgås i handen och håller den framför min mun och blåser lukten mot hans håll (ca 1 meters avstånd) så vaknar han med ett ryck och snoken rör sig som på en snabelbjörn. Det finns ingen sömn som är för djup för att inte vakna över något mumsigt. 
Mina är också hel tossiga i vetegrodolja och russin. Det är nått dom skulle kunna äta varje dag om dom fick, men se det får dom inte. Vetergrodolja får dom bara vid dom tillfällen jag behöver klippar klor eller rensa öron, och ibland när jag ska väga dom. Russin får dom ännu mera sällan än så. kanske 2-3 st 1-2 ggr/månad. Har hittat ett annat godis till dom som alla 7 tycker är gott. Dom heter Greenies, men är inte dom som ser ut som små tandborstar eller så. Nä, dessa ser ut som små kattor (ca 1 cm hög) med smak av kyckling. Dom finns också med kött och fisk smak. Är det någon som vill veta mer om dom så skriv, så ska jag försöka att ta reda på mera om dom.
Trollet
Nu kom jag på en grej till som Ronja gillar: Mini-majs!

Joppe älskar "cheese balls" han kommer springandes i raketfart så fort han hör mig prassla med påsen! haha. Och när jag äter choklad och han känner lukten så blir han helt galen! Han ställer sig på min mage och trycker upp ansiktet så nära mitt som möjligt, slickar sig om munnen och sniffar vilt! :D Annars är "godkänt" godis (som är bättre för magen) bandits och vetegroddsolja.
ja, hur ofta/sällan ska man egentligen ge sin lille vän den mumsiga vetegroddsoljan som åtrås något alldeles väldigt? =)
yay! I förrgår smakade förresten äntligen Julius på en "yogi". Tyvärr hade jag inte fler, så jag erbjöd honom bandits men icke, - det ratas fortfarande minsann.. "rackarns till enveten morsa", tänker Jullen säkert! *fniss*
Mvh Tessan

Spelar ingen roll hur många gånger jag erbjuder bandits till mina heller. Sist tog de emot dem och gick och lade dem i bajslådan. Undrar hur man ska tolka det då? hihi
Audiatur et altera pars

Här hemma blir det slagsmål om jag tar fram Bandits-påsen. Det har nämligen blivit katternas favorit-godis. De sopar bort illrarna i sin framfart.
hehe, det skulle jag vilja se… här springer katterna om de ser illern…
ferretgirl: de där greenies du skriver om låter ju intressant, köper du dom i djuraffär? i vilken slags förpackning? *nyfiken*
#17, Åsa: haha, bandits + bajslåda = sant alltså.. *fniss* Då är i alla fall Julius inte ensam om att inte förstå det fantastiska med dessa roliga små tuggisar.. synd, för de verkar faktiskt rätt aptitliga 

haha, har du smakat dem Tessan?
Audiatur et altera pars
haha hade jag gärna gjort eftersom de verkar så mjuka och smakliga, men med tanke på vad det är i dom så funkar det inte för en vegan som jag.. hihi "tyvärr", för annars hade jag säkert stoppat i mig hela påsen *fniss*

Mina gillar det mesta också. Har en kattgodis som heter Dental paw som dom gillar speciellt mycket och det ska hjälpa mot tandsten också.
Gurka och lite olika frukter gillar dom också, fast det får dom sällan då jag är ganska dålig på att köpa frukt.
Rått kött går hemma hos Moon men Hapsis gillar inte det så mycket.