Jeronimo...
Hur högt behöver en iller falla för att den ska göra illa sig?
vet inte riktigt. Min första iller rammlade från 5 e våningen. Hon var fortfarande vid medvetande när jag hittade henne, men hon hade knäckt ryggraden så hon fick avlivas…men jag har hört om illrar som överlevt nästan lika höga fall….men som sagt, inget man bör testa…jag blir nojjig om mina hoppar från köksbordet ;)

Det e ju förklarligt om din först ramla ut och knäckte ryggraden att du blir lite nojig, men att hoppa från bordet går eller? Typ dem hoppar runt och ramlar ner från köksbordet skulle det gå?
ja..mina har gjort det många många gånger och det har inte varit nån fara..men olyckor kan ju alltid hända, de kan landa fel å skada sig. Men som sagt, illrar tål mycket mer än man tror

Antagligen pga deras tjocka hud =P

Ramlar en iller fel så kan den nog bryta både ett och annat bara när den ramlar från soffan. Men oftast skakar de bara på sig och knatar iväg efter mindre fall.
Brutna huggtänder tack vare detta är ju inget ovanligt..

haha. Något som jag alltid förvånas över är illrars lathet när de hoppar. Säg att min iller ska hoppa från soffan till soffbordet där något intressant hägrar (det gör det ju alltid). Tar då illern sats? Nej, en iller hoppar alltid så så att det krävs så lite energi som möjligt. Jag vet mycket väl att de klarar av att hoppa rätt långt, men även om det bara är 2-3 dm så tar illern bara i för 2dm, och missar därför bordet, slår i hakan i bordskanten, försöker få grepp med tassarna i bästa fall, och ramlar sedan på rygg i golvet. Skit-osmidigt. Man vet ju lixom att de utan problem kan hoppa, men varför gör dom då såhär, gång på gång? Alla mina 3 illrar har gjort såhär. Gör era det?
# 7
Japp..
Sara
#7 så sant! världens osmidigaste djur brukar jag säga… iofs har milton satt det uttrycket på pottan.. han missar aldrig nåt eller ramlar.. hur busig han än är..

#7 Händer hela tiden här hemma. Lucifer är så sjukt lat. Bara när han ska ner från soffan orkar han inte ens hoppa. Istället sätter han sig på kanten och tippar över tills balansen sviker och han ramlar ner…

#10> *flabb* Händer här med… ser dock inte så skönt ut så jag fattar inte vitsen… *s*

Iris och Cliff hoppar som loppor. Skitjobbigt. Måste ha ut vardagsrumsbordet en meter om jag vill slippa dem där. Tjejen däremot är superfeg och hoppar helt enkelt inte. Cathy och Smulan är gansla osmidiga dock :)