Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 266 ggr
Sarah
0

Grymt stolt

Jag har nu börjat bli duktig på att gå med mina bebbar tre åt gången och jag var så stolt igår. Den vägen vi gick på gick ihop med en annan väg. På den vägen kom det en hund (i koppel som ägarna ändå inte hade pli på). Skitos, Tjejen och Cathy bestämde sig för att vara på sitt bästa uppförande och gick på rad i rask promenadfart förbi hunden och dess mycket förvånade ägare. Inte ett stopp eller en avvikning ur ledet tills vi var hemma.

Saknar min favvogrupp "delad glädje är dubbel glädje"… brukar läggaa mina inlägg där…

Faxlin
0

Låter som en riktigt trevlig promenad.

Varför den gruppen försvann var för att det mest hamnade inlägg som sa:

Nu skiter jag i den här jävla sidan.
Nu skutar jag skriva här.
Nu försvinner jag.
mm. mm. mm.

Och ja, det var inte riktigt meningen med den överskriften. Utan den var för sådant här som du berättar. trevliga saker som händer en som man vill dela med sig av. Men då många missuppfattade det så tog vi bort den.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sarah
0
AlbaStiffler
0

#1> Undrar varför de valde den gruppen? hehe… Lite småbittert…

#0> Vilka duktiga illrar du har. Vågar du låta dem vara nere när ni passerar hundar? Mina åker upp i famnen på direkten. Man vet aldrig emd de där hundägarna, vissa är ju knäppa och släpper fram sin hund till illrarna, även om hunden slickar sig om munnen och ser helt galen ut.

Gilla
0

# 3 Jag är oxå så harig så killen hissas upp när jyckar närmar sig. Man kan ju inte så noga veta hur de reagerar o jag skulle känna mig så liten om han skulle hamna i en blodtörstig bests käftar. Fördomar kanske fördummar…men varför chansa ;o)

Sarah
0

Jag låter dem vara nere om det verkar som att ägaren är med… De stod och höll bort hunden. Hunden lydde dem inte men de hade ett ordentligt grepp om den. Annars är det bara pensionärer med små ludna bollar här. Häromdagen mötte jag en lös hund och då fick jag ryta åt den att gå hem medan jag tog upp mina bebbar. Det var en terrier med jaktinstinkt så då var det lite läskigare.

TanjaS
0

Oj va kul! När jag hade 4 illrar tog jag 2 och 2 åt gången men en gång tog jag alla 4… vilket sjå en mamma kom fram med sin son och lilla nora smet och hej och hå… Nu när jag bara ha tre kvar (RIP Lilla Nora 4/4) tar jag alla tre. ANnars blir de orättvist. Men Svea (9,5 år) vill mest ligga i famnen om hon inte får sitt superspel som sist var Groggie och Tessie trötta men Svea va de full fart på… men på rad vilken dröm…. Groggie ska bara gå vid föttterna så jag får alltid se vad jag går….

Sarah
0

Tänkte fixa så att man kan ha alla på samma koppel. Lite mindre att hålla reda på i handen. Jag tar dem tre och två. Eller Smulan måste jag ta själv eftersom de andra hoppar på henne. Men mina fem tar jag så. Cliff och Iris åker gärna i luvan så det kanske funkar att ta alla fem samtidigt, men vill inte chansa eftesom de hoppar ner ibland.