Oseriösa säljare/köpare
Har ni någon gång råkat ut för en oseriös säljare/köpare? Helt plötsligt slutar de svara på några dagar? Jag har råkat ut för det iallafall och är djupt besviken…

tror alla har råkat up för det om jag ska vara ärlig. Sen är det viss skillnad på att inte höra av sig som köpare och inte höra av sig som säljare.
Trots att jag hade tingat valp för några år sedan vågade jag inte svära på att valpen skulle komma till mig förrän jag faktiskt hade den i famnen. Det var otroligt vanligt att omplaceringar och valpar såldes till andra trots överenskommelser. De senaste 2 illrarna jag köpt har jag inte varit orolig för det. Är det en köpare som plötsligt slutar höra av sig skulle jag se det som något bra att personen i fråga aldrig hann få ta hem illern, utan visade sin rätta färg innan köpet.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#2 Det är säljaren som inte har hört av sig på några dagar nu..
#3 visst är det tråkigt när man vill köpa nåt och säljaren hör inte av sig men det beror också vilken kontakt har ni - är det bara via e-mail så det kan finnas massa olika anledningar till att den kan inte svara och kanske hör av sig inom kort men slutar den svara på telefon och sms, då kan man börja tänka att det är nåt skumt på g ;)
Välkommen till ferretplanet.se :)
#4 Ja, sjukt tråkigt. Vi var/är i ganska bra kontakt faktiskt. Men men,…
#5, Tyvärr är vi nog många som råkat ut för oseriösa människor, hur väl man än känner varandra så finns det inga garantier. Hoppas säljaren hör av sig inom kort så du slipper vidta åtgärder.

Det är ju säljarens marknad, de bestämmer ju vem de ska höra av sig till eller inte.
Det är ju inte alls ovanligt att folk mailar med någon och sen bestämmer sig för att sälja till någon som kan hämta direkt/betalar mer/eller känns bättre helt enkelt.
Det är ju ingenting man kan göra någonting åt, det är ju helt upp till den som säljer.
Även om man naturligtvis kan bli besviken.
Säljaren kanske har haft fullt upp den senaste tiden och om ni haft bra kontakt innan så behöver du nog inte oroa dig!
Jo det har hänt ganska många gånger, både när vi ska köpa något men även nu när vi har uppfödning. Det kan vara någon som är intresserad och ska köpa valp. Sen när handpenning ska betalas så är det svårt att få tag på personen. Vi fortsätter försöka fö vi vill gärna inte lova bort den till någon annan innan vi har fått klara besked. När man väl får tag på personen så säger de: tyvärr, det har hänt "något" så jag måste backa ur. Det är absolut helt ok att situationer ändras och att det därför inte är lämpligt med ett valpköp men då får man gärna meddela oss det.
Sen så tycker jag det beror mycket på vad det handlar om. Är det ett djur så tycker jag man ska hålla bra kontakt och meddela varandra om något ändras, åt båda hållen. Är det småprylar på blocket eller så är det inte riktigt lika allvarligt.