utställning??
Hej alla illerägare!
Tänkte bara kolla om någon vet ifall det blir någon iller utställning i sverige under 2012?
skulle va kul att gå på en men känns lite långt att åka till den norska VinterIldern…

Kan hända att classic ferret som var i november 2011 blir av igen annars har vi inga utställningar i sverige tyvärr.
okej, det va ju tråkigt:( hoppas att classic ferret blir av igen då:)
På min hemsida på första sidan finns en länk till sammanställda uställningar i Norge under 2012 iallafall :) Beroende på var man bor i Sverige så kanske det inte är så långt?
Jag håller också tummarna att Classic Ferret blir av i år också, eller någon annan utställning i Sverige. Annars, eller hur som helst (?), bär det av till någon norsk utställning till hösten.
#1 Men var det inte prat om du och några till, skulle arrangera en utställning? Har jag drömt det?
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

#5 Nej vi pratade om det men folk ville inte hjälpa till så där stod vi enbart 2 pers som arrangör =(
#6 inte helt inne med vad en illerutställning innebär, men har erfarenhet från hund,katt, råtta och häst. Blir det aktuellt hjälper jag gärna till med det jag kan:)
Med vänlig hälsning, Petra
Hundarna- www.paradisemittelspitz.n.nu
Hästarna- www.paradiserehab.weebly.com

det er mye jobb å arrangere en utstilling, men det er lettere om man er få personer som gjør det…
for mange kokker blir gjerne jævla mye søl…
#6 Förr var det inte så många arrangörer som det är nu för tiden. Åsa hade Illeryran, Åsa och Sara E hade Illeryran iFokus, Johannah och Paula hade Scandinavian Ferret, Nettan och Sara A hade Änglaillern.
Så att bara vara 2 behöver inte vara något dåligt, precis som ninaeliz säger.
Man är 2 om att bestämma hur man vill ha det men man kan ju ändå kasta ut lite frågor om hjälp om man behöver.
Sajtvärd på Iller.ifokus

#7 tyvärr behövs det några som bor någerlunda nära och sedan såklart folk på dagen och det är knapert =(
#9 jo det är ju som du säger men man behöver ju även ha folk som hjälper till under dagen. sedan det som är var ju jag och en som skulle vara dommare, och eventuellt en tredje dommare. och svårt för dom att både dömma illrar och lösa andra eventuella saker under dagen.
#10 Skulle du vara domare?
Sajtvärd på Iller.ifokus

#11 nej nej utan det var jag och en till och den skulle vara dommare eventuellt. som jag skrev tidigare så stod vi enbart 2 ensamma
#12 Aha, jag fattade det som att "jag och en som skulle vara dommare" ;) Jag tänkte- när hände det här!!!? :P
Jaha, jag trodde du och Emma skulle anordna, fattade aldrig att Paula skulle vara med på det..
Sajtvärd på Iller.ifokus

#13 paula var en av dom som ville hjälpa till men var osäker om hon kunde, sedan hade vi som sagt dommare på G och paula kunde vara lite av reservdommare om det krisade att någon blev sjuk. Emma åker hellre på utställningar än att jobba med en tyvärr.
#14 Då är Emma som mig då ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#15 hehe ja visst är det skönt att sitta när man ser hur arrangörerna kutar omkring på dagen och hur dom jobbar inför. MEN samtidigt vill jag att intresset ska hållas kvar. så då kan dom som jobbar på en utställning lata sig på den andra. men det är ju hur jag känner och tycker.
#16 jag har hjälpt till vid flera utställningar när det har behövts, men nu anmäler jag mig inte frivillig till det längre då jag åker med människor jag träffar mycket sällan förutom vid utställning, så då vill jag passa på att umgås med dem.
Har inte rätt intresse för att själv arrangera en utställning då jag vet hur mycket jobb det kräver..
Sajtvärd på Iller.ifokus

slik vi gjør det da vi arrangrer spør vi venner angåenden hjelp under dagen.
man verver folk til å hjelpe der det trengs. det er aldri noe problem med å finne noen som kan hjelpe til med det ene og det andre på en utstilling.
men ja det er en helvettes mye jobb, og man slite ræva av seg for at man garantert skal få klager dagen etter! men jammen er det ikke moro også! :)