Iller iFokus

Iller

Etikettertipsaccessoareraktiviteter
Läst 447 ggr
Aelsklinn
0

Tips på tyg

Hej alla!

Jag var inne i en tygaffär här om dagen och blev väldigt inspirerad. Jag tänker sy hänmattor av mjuk denim och så ska jag ha sovpåsar i hängmattorna.

Men jag har lite svårt att komma på något bra material att sy påsarna i. Jag vill helst inte ha fleece då jag tycker det är ett obehagligt material. Har ni några tips? Gärna på tyg som tål att tvättas i 60 grader och som är mjukt och gosigt. (även tyg som EGENTLIGEN bara ska tvättas i 40 men som ändå tål 60. Fleece är ju lite så.) 

Tacksam för alla tips och råd!

Sara
0

Flanell? Har ingen aning hur det fungerar att tvätta.

Sara

sarae
0

hmmm..det finns ju frotte liknbande tyg som e super mjukt?

Annars så e nog fleece bäst..har hittils inte träffat en iller osm inte älskar det ;)

ViktorMarina
0

Jag köpte faktiskt tyg i helgen som jag har tänkt sy lite illermysgrejer av! Jag köpte velour, antar att det är det du menar sarae?

Det tror jag iaf på, jättemjukt och härligt, sen tror jag man kan tvätta det i 60 grader också.. man kan ju testa iaf :P Sen lyckades jag hitta härligt bebisgoa färger också! Näe, måste nästan gå och sy nu ju.. :)

TottsiGirl
0

Sedan finns det microfleece oxå.. Är inte alls som vanlig flecce utan är super mjukt mysigt tyg, är sådan man gör sådanadär riktigt mjuka mjukisdjur av.. jag bara älskar det.. Har haft tur och hittat billiga plädar i det materialet blev mycket billigare än att köpa meter vara!!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

sarae
0

#3 nej, inte velour,,,,det måste va sånt microfleese som tottsi girl menar, underbart mjukt!

TottsiGirl
0

#5 Ja microflecce är helt underbart mjukt å man vill nästan bara gosa ner sig med sin lilal päls och aldrig komma upp ååå mys på hög nivå :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

ViktorMarina
0

men va fasen, det kanske är microfleece jag har köpt?! haha, jag är inte så haj på tyger..! tyckte det stod velour ovanför, men jag kanske såg snett eller nåt :P Det här är ju sånt tyg man gör gosedjur av! måste vara microfleece.. tur man har er så man vet vad man sysslar med :P

kan man tvätta det i 60 grader tror ni? Du har kanske koll TottsiGirl? :)

TottsiGirl
0

Microfleccen är i regel lite mer "långhårig" än velouren och mycket mjukare men sen brukar man ju göra små mjukisdjur i velour oxå..hur många har man tex inte gjort på syslöjden som liten :) Så det kan mycket väl vara velour oxå som du köpt :)

Nu kanske det finns fler namn på detta tyg jag försöker beskriva men på den filten jag hittade sist stod det microflecce.. men kärt barn har ju många namn :)

ViktorMarina
0

okej, då kanske det är velour iaf.. haha.. jaja, jag tycker det verkar super iaf, sen får det vara vilket tyg det vill, haha;P