Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 163 ggr
Abstinens
0

Atlas :)

Japp, så har vi nu varit nere och kikat på atlas och släpat med oss illrar och allt. och det gick jättebra faktiskt. Mamma hund var den gladaste och snällaste hunden jag träffat och verkligen jätteposetiv. Och lille atlas hade inga problem med illrarna heller.

Så den 26/5 får vi hem den lilla killen som är hypersöt:)

TottsiGirl
0

Å vad roligt att det gick bra för er :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

[QueenTizzan]
0

Va skönt att de gick så bra :)
Då blir ni snart med valp. Grattis :)

Abstinens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han som ligger underst är våran kis

monicany
0

Men guuuuddd vilka sötnosar

AlbaStiffler
0

Vad spännande. Hur gjorde ni? vad hände? Hur reagerade illrarna/valpen? Ignorerade de varann eller "umgicks" de? Spännande ju…

Norrskenets
0

åhh är det en bernersennen?Glad dom är ju hur fina och snälla som hellst=) grattis till valpen!

Abstinens
0

Uppfödaren tog in alla syskon förutom vår kille och lät också mamman vara kvar, sen så hämtade vi illrarna och hade dem i selarna och lät vovvarna nosa, och de bara viftade på svansen och undrade vad det var för något, visst var timon och tuck lite rädda i början men sen så släppte det.. Tuck gick fram och nosade på lilla Atlas och sen var det inte mkt mer med det :)

Så om 3½ vecka får vi familjeutökning. Bilden är på mamman med valparna

AlbaStiffler
0

Kul. Vilken fin mamma med sina fina valpar! Hoppas det går bra i framtiden åxå! :-)

Gilla
0

Skulle haft en Berner när jag växte upp men det blev nåt strul så det blev en Cocker i stället. Lite kul var att när jag googlade på min lärare som jag hade i mellanstadiet som var berner-uppfödare för att se vad som hänt sedan sist. Numer är han tydligen både domare för berner o rektor. Kul att kolla upp gamla bekanta :o)

Faxlin
0

Vad fina de var. Skojigt att det verkar gå så bra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Abstinens
0

Vi ska åka och hämta kisen på Lördag, så nu förbereder vi oss.. Men vi har börjat tänka på en sak, ni som har hund och iller.. Valpar har ju en tendens att äta bajs, hur ska vi undvika detta så han inte går och gräver i alla lådor, skall man försöka tömma lådan så fort det blir en liten bajs eller skall man försöka bygga något "skydd" för lådan?

Abstinens
0

Bara för att

LeeLoo
0

#11 & #12 åh, vilken underbart söt! Lycka till!

Abstinens
0

#13, Tack =9 Kan behövas :P Nej, det ska nog gå bra :)

babsan
0

åhh, vad fin han är, grattis :) lycka till <:o)

AlbaStiffler
0

Gud vilken söt valp… Håll oss uppdaterade om hur det går med hund vs iller.

UlrikaD
0

Jisses vilken sötis!!!Skrattande

[Tizzan]
0

Så sööööööt. Får spunk :)

[tiiia]
0

gu så söööt. jag tror jag får slag.

vi hade en superfin bernersennen när jag var liten. 

Jag tror att det är världens mest underbara hundras :)