Köpeavtal
Hämtar hem en omplaceringsiller på torsdag. Jag hade bara i bakhuvudet att man borde skriva under nån slags avtal. Har inte riktigt fattat varför och vad det ska stå på pappret, så jag undrar om nån vet och kan hjälpa mig?
Tja.. Avtalet är väl mest för att säljaren/omplaceraren ska ha lite säkerhet med vad som händer med illern. Ex, om hur det ska gå till om du i din tur måste omplacera illern, om den ska vara försäkrad osv.
Sara

Aha, så jag behöver inte anstränga mig och skriva ihop nåt? det är alltså upp till henne som jag köper av..
Jo det är väl mest för köparen men se ändå till att du fåt ett kvitto eller liknande på att du faktiskt betalt för illern, ifall det skulle bli strul om ägaren ångrar sig eller så..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Ja, jag tycker nog det.
Sen är det väl alltid bra att ni skriver ett kvitto så att du kan bevisa att du betalat illern och att den är din.
Se bara till att du får med alla papper och info rörande illern, samt gärna lite mat som den är van att äta.
Sara