Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 243 ggr
Velsan
0

Slicka saliv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag hade råttor så var det vissa av dem som älskade att slicka i sig saliv, det tog jag som ett ömhets tecken, de diar liksom lite å får i sig nyttiga ämnen tydligen :P Nu har jag upptäckt att Boston och Kentucky gör samma sak, de blir överlyckliga å de får slicka saliv från tungan typ :P Jag blir typ glad av det, speciellt eftersom Kentucky inte kunde va i ansiktet förr utan att bitas, men nu går det. å de känns som man kommer nära sin iller, hehe. Jag är inte typen som är rädd för bakterier, tror inte de e nån fara. Lite skit rensar rören ;)

Nån mer än jag som uppskattar tungkyssar?

Tesan
0

Tungkyssar, finns det nå´t bättre. Man sitter där på helspänn för väntan att dom ska bita till, hi,hi. Dom nafsar bara om det skulle vara så men det e´lite kul.

Tummen upp för heta tungkyssar!!!

Tesan
0

På tal om råtter så hade vi en sådan förut vid namn Råttis o hon älskade oxå att slicka saliv! Men hon kröp typ in i munnen halvags!

Velsan
0

jo jag vet :P hehe mina fick inte ha tassarna i ansiktet bara :P

Alwyn
0

Usch jag tycker inte det låter så mysigt. Allt för nära tidelag med tyngkyssar, blä.

ferretgirl
0

Det gör alla mina 9 illrar, dom älskar att få lite saliv, och dom blir sura om dom inte får det. Så dom brukar få lite saliv när vi pussas, och det är det bästa medlet att få små valpar att inte bita i ansiktet. Det har jag lärt mig under dom 5 år som jag har fött upp valpar.

TanjaS
0

Ja mina illrar älskar tungkyssar med, är bara de och karln min som får såna kyssar hehe,,, men Tessie bits ibland Grrr… och Svea vill inte pussas då jag ätit nåt som hon ej gilla…

Aelsklinn
0

Å, sådär gör alltid våra små lånepälsar :) De bara ÄLSKAR att hångla med oss! Det är ett väldigt bra sätt för oss att ge dem bekräftelse… Och vi får med bekräftelse att de tycker om oss när de vill pussa med oss. Arwen nästan klättrer uppför tröjan ibland när hon är pussugen :)

Sarah
0

Jag gillar inte heller att pussas så mycket. en slick max! Och det är bara för att jag sa känna att de fungerar i ansiktet. Smulan pussas lite och Tjejen gär det då hon är på gott humör. Bra sätt att känna av henne, men bara en snabbpuss. Saliv och allt tycker jag är lite …….

AlbaStiffler
0

Stiffler har av nån anledning lyckats bita mig både i tungan och i underläppen. Hans gamla matte lät honom tydligen tungkyssas. Sjävl gillar jag det inte, speciellt inte om man blir biten och får fläskläpp. *grrr*