iller lukt?
var på illern sitter luktkörtlarna.
jag tycker att bobby har börjat lukta mer nu… så har han inte luktat förr, och ja han är kastrerad! han har badat för inte så långesen och han börjar redan lukta. spesiellt runt halsen…. vad kan detta bero på tro? någon som kan veta?
Anal körtlarna sitter under svansen typ….hmm vet inte riktigt varför han börjat lukta mer…han kan inte ha skunkat sig å det sitter kvar i pälsen? har han bytt foder? maten de äter kna även få dem att lukta mer beroende på vad det är.
Jag fattar det som Bobby luktar starkar inte illerfis..
Sara
Jag tycker också att illrarna luktar ganska starkt kring halsen ibland. Och visst har de doftkörtlar där? Inte analkörtlar alltså utan körtlar som utsöndrar det där lite feta som luktar iller.
Jag har dock ingen aning om vad det kan bero på att han har börjat lukta mer helt plötsligt…
jo. nån typ av "mysk utsöndrande körtlar" eller vad sjutton man nu ska kalla det har de vid halsen..men jag har nog aldrig märkt att mina börjat lukta mer där….Nån som vet vad som "stimulerar" dem?

Roland här luktade faktiskt mer efter kastreringen så ni é inte ensamma!

Det borde sitta doftkörtlar vid halsen då det är halsen de stryker runt för att markera revir.
ja får väl forska i det. det är bara ibland som han luktar värre där… har gått över lite nu…
#1 han äter mat för illrar men även kattmaten royal canin när illermaten är slut….