Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 273 ggr
Gilla
0

Marwin-Jaktiller

Vi gick ut på vår kvällspromenad. Helt plötsligt transformerades Marwin och blev 20 cm kortare och 20 cm högre. Han spårade på stigen i zick-zack och där…5 meter framför oss sitter Igge Igelkott. Marw är på helspänn och jag låter Igge försvinna. Vi fortsätter efter en stund och helt plötsligt far Marwin ut i gräset. Där sitter Igge rund som en fotboll med alla vassa taggar utåt. Marwin fick gå runt ett varv o kika lite innan vi lämnade Kotten att lugna ner sig… En skön kvällspromenad

AlbaStiffler
0

coolt, vad duktig han var…

Tesan
0

Häftigt!

Våran Egon här skulle säkert inte märka igelkotten förrän han stack sig på piggarna o då märka att det var något framför honom! Han é lite efterbliven (gammal o skrutti):

Vilken syn ja fick framför mig nu, hi,hi!

Fast vad vet jag, vi har aldrig träffat på igge.

Han träffade på en musbäbis en gång fast musen blev nog lika förvånad som Egon, hi,hi!

JossanH
0

dexter har lyckats ta grodor 2 ggr på våra promenader.. en gång gick vi på en mörk fotbollsplan och plötsligt hörde jag bara ett skrik- det var grodan som skrek som en liten mus och som tur var så släppte dexter den. Ska även nämna att dexter är döv, men de saker som rör sig framför näsan på honom kan han inte låta bli.. Har också varit på igelkottjakt några gånger, men har hört att igelkottar ofta har ohyra så dom fick inte hälsa!
Han har även tagit massor med döda möss som man paserat i trädgården o i skogen… Såååå äckligt!

Pegasus har aldrig fångat något men även han har varit snabb på mössen och jag är säker på att han inte skulle tveka en sekund. Hade 3 råttor hemma för omplacering för ett tag sedan o dom fick ett av illrarna s tygrör att sova i. det röret luktade mycket kiss o när jag la det på golvet så att illrarna skulle få lukta så blev pegasus tokig.. när Dexter körde under nosen höll han på att hugga honom då han trodde att det var råttan.. ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Remaining
0

Själv har man inte sett en igelkott på flera år…

Veronica
0

#0 Det låter som en beskrivning på Klumpen när vi var ute i veckan, men då var det en katt…..som inte ville stanna kvar och se vad det var för djur som gick emot den =)

Amor vincit omnia