Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 578 ggr
pissråtta
2012-01-04 17:08
0

Könsmogen

Hej! Har två små bröder på 7 månader. Rufus och Nils(albino). 
Har nu upptäckt att deras små genitaler vuxit fram och det är ju bra att de är friska osv men för Rufus består dagarna av att sätta på sin bror så många gånger som möjligt!

Det jag hört är väl maktkamp, dominans och typ.. allmän könsmogenhet?

Kommer detta att sluta? Tips tack!

Han biter honom även väldigt hårt i örat och det oroar mig då jag inte gärna har en en-örad albino-Nils för det ruttnat bort en dag när han tuggar på det så hårt varje dag.. :(

En nyvaken iller är en nödig iller!

JossanH
2012-01-04 17:11
0

Om han försöker sätta på Nils så är det könsmognad och det enda ni kan göra för att undvika att Nils (eller Rufus) skadar sig eller tycker det är jobbigt är helt enkelt att kastrera Rufus eller sära på dem. Vill amn kastrera med chip kan det vara bra att göra det innan illern är i full brunst för då kand et ta längre tid innan de går ur brunsten.

Själv hade jag en iller som juckade mot sin vän och det resulterade i att han blev biten i snoppen så att den svullnade upp till dubbla storleken och varade…

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
2012-01-04 17:16
0

Det kommer inte att sluta förrän killarna är tagna ur brunst. Med kastrering eller implantat. Då kommer det att lugna ner sig igen och bli som vanligt:)