Kastrering
Nu börjar det dra ihop sig till att boka tid för kastrering på min lilla pälsboll. Är det någon som har koll på vad det kostar, ungefär?
Ultuna i Uppsala har tagit 500:-/tjej och något mer för hane.
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
Min illerpåg kastrerades i februari månad på Uddevalla smådjursklinik och det kostade 500 kr. Jag passade på att id-märka honom också, vilket kostade 200 kr - allt gick bra, och såret efter kastreringen har läkt fint.
Mvh Tessan
#1: Jag trodde att det var lite dyrare för tjejer än killar eftersom det är ett lite större ingrepp för tjejerna.. hade jag fått för mig i alla fall. men tydligen inte.. =)

Vad trevligt att se dig här #0.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag fick bet. 1050:- för att kastrera Nanna på animalen i södertälje så ring runt och fråga på fler ställen idin närhet för det skiljer avsevärt i pris
#0 Välkommen hit

Vi betalade 880:- för Bonzo. Fast då krafsade dom bort liiite tandsten samtidigt. Dessutom hade inte båda hans kulor hittat ner dit dom ska, så han fick ett litet snitt 2 cm bredvid pungen oxå. 
# 1 Trodde att tjejer var dyrare än killar att kastrera?! Det är ju ett mycket större ingrepp! 

Ja, jag hade också för mig att det är dyrare för tjejer..(?)
Tack i alla fall för alla svar, ja jag får ringa runt och höra mig för! =)

Jag har också fått för mig att töserna är dyrare, men som sagt var det skiljer sig otroligt mycket från klinik till klinik.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Som jag förstått det är det narkosen som kostar…inte själva ingreppet. Men jag kan ju ha fel. I vilket fall har tjejerna varit billigare än Belsen.
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.