Gibbon xtracare
Som sagt så letar jag runt för fullt efter butiker i stan som har illerfoder.
Fick ett "erbjudande" där de kunde ta hem något som heter Gibbon?
Sök på artikelnr: 610135
Någon som har någon erfarenhet av detta foder?
Beaphar ska visst inte va så bra enl vad jag hört.. för mkt majs..
ok.. tänkte om någon visste innehållet så man kunde kolla, för hitta inget på hemsidan iaf.. därför jag fråga här om någon visste om det var att rekommendera eller ej
Jag hittar ingen innehållsförteckning på gibbon.se eller när jag googlar. Begär en sådan innan du beställer hem något.
Sara
#3 ja självklart tänker jag inte beställa något jag inte har ett hum om! :P Därför jag fråga här som sagt om någon visste vad det var…
Jag skulle rekommendera en 7.5 kg's säck totally ferret från amhs illertorg eller TEBA. Det går riktigt smidigt med post.. + i regel billigare än att köpa i butik.
beaphar ger jag själv inte mycket för..det e dem som gör x-tra vital… förmycket majs å sädesslag helt enkelt.
Har ni vägarna förbi gbg ibland kan jag säkert fixa med mig foder de gånger jag träffar amhs…nästa gång blir nog den 21 april iofs….
Det är ju träff i Viskafors den 26/5. Då finns det illerkäk där att köpa.
Sara
Vad är TEBA?
Sara
Och vi tar hem Ferret Complete från Åland
det är en butik som ska ta in vitalin åt mig så har jag tänkt att blanda det. men skrev ut detta iochmed att man kanske kan hitta "bättre" foder. Måste ju fråga er andra som kanske hört talas om detta då jag själv inte gjort det… ;)
#11 är du säker på att djuraffären sa vitalin och inte VITAKRAFT eller XTRAVITAL? hittils känner jag inte till någon djuraffär som tagit in vitalin (orange påse)
men får du tag på vitalin är det enligt mig det bästa du kan ge dem. Även orrijjen kattfoder i min mening.
#12 ojdå totally ferret menar jag.. *trött* :P Men har vitalin här hemma nu
#13 haha oki ;) totally ferret e jätte bra! hojta till när de får in det..så kankse jag får ta mig en tur dit oxå..vill gärna testa det ;)

måste bara upplysa om att en av våra djuraffärer i skellefteå faktiskt tagit in Vitalin sarae, weheeej.. :) Men nu hävdar han att han ska ta in ett bättre foder, vilket är beaphars xtra care (blä), och jag orkar inte ta fler diskussioner med honom så vi kommer at beställa vitalin från ahms framöver.. är känd som illerfoder-tjejen på affären, pinsamt :P
#15 åh! häftigt ;) ja…att ta in xtracare är ett ordentligt nerköp måste jag säga!

#16, ja verkligen, och jag förstår inte hur han kan påstå att det är ett bättre foder, om man var en ny illerägare som inte riktigt hade kollen på foder skulle man kanske tro honom ju, inte bra! men men, han kommer att förlora en kund iaf :)

#15 Vet du vart dom tog in Vitalin ifrån? Jag var nere och pratade med min djuraffär i helgen och hon ville jätte gärna få in nytt iller foder (fanns bara xtra vital) och hon verkade rätt pigg på att ta in Vitalin. Men hon behövde bara veta vilken leverantör det va som hon skulle prata med. Någon som vet leverantören för Vitalin?

#18, vitalin finns inte hos någon leverantör, utan man måste köpa in det via nettan på ahmsillertorg (illernettan här på forumet), maila henne så ger hon dig garanterat sitt telefonnummer så du kan ge det till djuraffären..! däremot kanske djuraffären tycker att det är för liten vinst att köpa in det så, våran djuraffär var då duktiga på att påpeka att de inte gick med vinst när dom köpte in det.. sura jäklar :P
Jag var i kontakt med företaget som tillverkar Vitalin och dem var endast intresserad av att ha en återförsäljare i Sverige. Men det var ca ett år sedan jag hade kontakt med dem!