Jag undrar...
Jag har starka funderingar på att skaffa en iller, ett litet busfrö men inte ännu kanske om ett tag mycket som måste fixas innan och så..vill ju inte skaffa ett djur förens ja e helt säker på att jag kan ta hand om den:P och vet vad en iller kräver och en massa sånt:P
Men iaf de jag undrar om är om man kan ha en iller i sitt rum om dagarna när man tex e i skolan? kommer inte riktigt ihåg hur stort mitt rum är:P ska kolla upp de:P men iaf jag har hört att de måste vara minst 5 kvadratmeter eller? isf tror jag att det är lugnt..
Kan man ha illern i rummet? om man lämnar leksaker och massa sånt i rummet som den kan pyssla me:) vill inte att illern ska va lös om dagarna eller så:P jag vet inte varför men det finns så mycket den kan välta ner och förstöra och morsan skulle nog inte bli så överlycklig prec när hon kommer hem från jobbet och illern har vält ner alla blomkrukor och fina vasen som hon fått från sin mormor som inte längre finns…
Jag släpper ju så klart ut illern så fort jag kommer hem för då kan jag ju ha lite mera koll på den iaf.. men som sagt kan man eller är det djurplågeri?
Ett allternativ e ju o komma hem på lunchen och va me illern en stund så att den inte e helt ensam hela dan men jag vet inte de e lite krångligt kanske…ja vet inte va tycker ni?
Är ditt rum 9 x 5 meter tycker jag itne det ska vara några problem alls, då är ju rummet 40 kvadrat meter och en iller ska enl lag ha minst 5 så det klarar du ju gott och väl!! Själva har vi ted i köket på dagarna då han varit lite lurig med att gnaga på kablar och vårt kök är inte 40 kvm och det fungerar jättebra han sover det mesta.. :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Ditt rum funkar säkertligen bra på dagtid. Men jag kan garantera att du inte kan hålla tillräcklig koll på honom de tider han inte behöver vara instängd. Så vill du att mammas vaser ska överleva så måste ni ändå illersäkra HELA huset!!! hehehe. de har en tendens att välta och förstöra allt som de kommer åt att förstöra, de hittar på ett sätt att göra det på även om det står på ett "säkert" ställe.
Säkringen måste vara på snäppet högre nivå än vad man säkrar för en bäbis, för en iller är lite lurigare och kan klättra bättre än en bäbis. Så är inte din mamma ok med att säkra hela huset så bör du kanske vänta lite, för det är väl kanske lite trist för illern att bara sitta på ditt rum.
Är du förresten säker på att ditt rum är 9x5 meter? Låter gigantiskt stort, så chansen är nog stor att du överskattar det lite, eller? hehehe… Svårt att uppskatta ytor.
Lycka tilL!
Jag tycker det är helt ok att ha illern i ett rum på dagen. Jag har mina i ett rum på ca 7-9 kvm på natten. Hur kommer den att bo på natten när du sover, kommer den att sova med dig i rummet?
Sara