Illerhane omplaceras =,o(
Efter otroligt mycket grubblande och tänkande så har vi kommit fram till att det inte går att dra på det så mycket mer… Vi har tagit det grymt tunga beslutet att försöka omplacera våran goa Nicko!
Det är bara att inse att han inte går ihop med våra hundar, hur mycket vi än inbillar oss att det kommer funka en vacker dag.
Han behöver att hem där han får vara me och mysa och busa, utan att riskera att bli hundmat.
Trodde verkligen att det skulle funka men det är bara att erkänna att det inte har gått och därför letar vi nu efter ett nytt & förhoppningsvis sista hem till vår älskade kille.
Har Du ett hem utan hundar (möjligtvis om Du har illervana hundar!) och vill ge Nicko en chans till ett bättre hem tveka inte att maila mig & berätta vad Du har att erbjuda honom.
(Han kastrerades den 14 feb & blir 1 år den 12 maj)

Va tråkigt att behöva omplacera en kär familjemedlem, hoppas du hittar ett hem till han snart

Riktigt tråkigt TanjaS!!! =,o( Han är så jäkla go så det finns inte!

Tråkit att ni behövt ta ett sådant hårt beslut!Hoppas att ni hittar ett kärleksfullt hem till er kille!

Riktigt riktigt tråkigt!! Men vetskapen om att han kan få ett bättre liv, ett hem där han får vara me hela tiden gör bslutet något lättare.
Sarae har tydligen ett hem som ska vara bra så förhoppningsvis kommer det lösa sig snart. Dock fanns hemmet en bra bit från oss…
(Vi bor i Dala-Floda som ligger ca 4 mil väster om Borlänge!)
Hej Pinscher om du ska omplacera nicko så vill jag att han ska få komma tillbaka till oss för vi vill inte att han ska vandra runt hos olika folk.Hör av dej till mig snälla för vi saknar han jätte mycket.
mvh conny
annars finns det ett hem här i timrå åt Nicko så dom kan träffa honom hur mycket dom vill när dom åker hit till sina släktingar.
som sagt jag har ju redan skickat ett pm till dig Pinscher2 =)

Nora_Dede efter att Du och jag har pratat idag så känns det som att han får det bäst hos er! Plus att vi kommer kunna hälsa på honom ibland och det känns himla viktigt.
ja ni skulle vara hemskt välkommen varenda dag om vi bara är hemma så =)
och sen kanske det kan komma en pojke som kan sätta min bitchiga nora på plats hehe=)
jag skulle vilja ha tillbaka nicko men men

#9, jaj vet men jag anser att Nicko kommer få det allra bäst hos Nora_Dede plus att vi kommer kunna hälsa på honom de gånger vi är upp dit och hälsar på mina släktingar. Å där får han kompisar redan samma dag som han kommer dit, och det känns oxå himla viktigt.
Nora_Dede: varje dag är nog att ta i då det är ca 42 mil mellan oss men så ofta vi kan ialla fall =)
oki men jag kommer att sakna han.

#11: Men det kan jag lova er att det kommer vi oxå göra!!

Verkar som om det har löst sig för er kille, så skönt!
du får ge nicko en stor kram från oss

sidailler - Lite nyfiken i en strut bara
Varför omplacerade du Nicko från första början, och vad är det som har ändrats nu?
Och inte hamna hos olika folk, du släppte ju honom en gång :)
Inget bråk.. jag vill bara hänga med i svängarna :)
ciao!
Carpe Diem
ja det är jag oxå nyfiken på? men det är ju jag oxå jag brukar ju fråga tusn frågor i trådarna =)

vi skulle kunna bli ett bra team Nora_Dede ;)
Carpe Diem
ja jag tror det jag är nyfiken när det gäller allt om illrar. det är ju så att frågar man inget får man inget veta. och jag vill att mitt huve till slut bara ska veta saker om illrar. eller ja kanske lite annat kan få plats oxå som jobb med mera så att man har råd att ha illrar =)
och så klart min underbara kille då, men han kommer ju kanske få nicko så då var det slut på att jag fick kel av han *ler*

och jag vill att mitt huve till slut bara ska veta saker om illrar..
Haha.. jag tycker att det låter ganska enformigt faktiskt :)
Hmm.. kan säga mig namnet på Gustav Wasas söner?
Nej - Men jag kan rabbla upp min illers anfäder 20 generationer bakåt i tiden!
Fast ganska roligt samtidigt.. :D
Carpe Diem
jo precis, nej kunnskapen medade jag mer…
den frågan har jag svart på för ut så jag kommer inte att tala om varför igen.
ja men vi verkade inte se den då eller så var vi inte medlemmar här då.

#23 läs på #0
men ag menade varför förra ägaren omplacerade honom

aha, ojj, förlåt :P e lite efter =P
det e lugnt=)
Tråkigt att du ska behöva omplacera Nicko, Suzzie!=( Hemskt när man inser att man måste när man inte vill.. Jag förstår att det är jobbigt! Han kommer säkert få det jättebra hos Nora_Dede där det finns kompis/ar också :D Säkert mkt bättre än hos ngn som inte är illervan :P Eller ja, beror väl på iofs =) Alla är vi ju nybörjare någon gång :P
Illrar är verkligen supersöta djur! Synd att hundarna och Nicko inte går ihop =( Tur att allt löste sig iaf!
Måste bara få önska lycka till åt Nora_Dede! Hoppas att allt kommer gå bra med honom hos dig!:D Han kommer säkert trivas jättebra =)
ja det är ju min kille som ska ha honom och han bor en våning upp men han har ju hjälpt mig mycket att fostra mina små bitchar här och jag kommer lova att dom dagar han sover nere hos mig så kommer nog Nicko oxå sova över hos mina flickor.
och jag och killen har funderingar på att flytta till ett hus på landet så där får dom ett helt eget rum med bara saker till dom sen får dom ju springa omkring i dom andra rummen oxå.
sen skulle jag iaf vilja bygga en stor ute inhängnad till dom med en liten kojja dom kan gå in i om det blir varmt eller kallt.
så då kan dom till och med vara ute fasst jag kanske åker på affären. eller något liknande

sidailler vart hade du skrivit anledningen till omplacering sa du? Vilken tråd?
Carpe Diem
ja jag är oxå nyfiken på det

Han hette Sidailler, Nicko, Zebbe36, Nasse36 förr, så sök på alla dessa alias så kommer ni hitta en hel del intressant! Han gillar att byta namn. :-S
Det finns en tråd där denne person vill köpa iller som det förklaras till alla omplaceringar..

Kan ni inte försöka er på att pma honom och fråga om anledningen?
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
men han verkar inte svara på de. är det ingen som kan lägga upp dom trådarna igen, jag skulle vilja veta vad som hände nicko todogare

#35> Använd sökfunktionen och sök på hans användarnamn, i det här fallet står det mesta om när han hade Nicko på det namnet han använde då, dvs Nicko. han har startat en massa trådar i detta namn. Många av dessa trådar är dock låsta, varför får du läsa själv, så de går inte att putta upp.
Sen är det bara fortsätta läsa hans trådar genom att söka på hans senare användarnamn, Nasse36 och Zebbe36.
ok ska kolla tack för tipsen är inte riktigt inne på denna sida ännu *leer*
Ojojo alla deta på hopp igen men få alldrig var glad.

#38> Vi har inte hoppat på dig i denna tråd. Har bara förtydligat vem du är. Lite svårt att hänga med ju så ofta som du byter namn. :) Får man fråga varför du byter namn så ofta?
ja jag tycker oxå det verkar konstigt och det är hela tiden olika förklaringar varför du omplacerade nicko och dina andra djur

för att han bajsade på din egen tomt? thats it?
Carpe Diem
jag fick en annan förklaring på pm efter många om och men.
ojojojojoj vad tröt jag blir på folk
jag skrev bara att det inte var det du skrev till mig i ditt pm sidailler. du har svarat till mig på din fråga thats it
Då hoppas jag att alla har fått svar på sina frågor och att vi kan återgå till trådens ursprungliga Ämne. Nicko. Hans tidigare hem etc. anser jag vara oväsentliga i denna tråd.
Mvh Sarae, medarbetare iller.ifokus
ja jag väntar nu på ett tele nr till pinscher så jag kan ringa och prata med henne det är lättare än att bara maila fram och tillbaka hela tiden
mycket besviken nu! mailade dig pinscher om när jag kunde hämta nicko med mera och det enda svaret jag fick var att det verkade mysko och att du ska hitta ett annat hem åt honom. varför kan du inte skriva vad du tycker är mysko. jag har pengarna till honom och skulle vilja prata med dig i telen om hämtning men du vill inte parat i telefonen för inget blir sagt tycker du.
är väldigt besviken när du först verkligen vill att jag ska ta honom och sen ändrar dig utan att ens berätta varför. =(

Jag heter Suzzie!
Varför jag inte ville prata i telefon nu, är för att jag är en sån som har jävligt lätt för att bli "lurad" till sånt som jag egentligen inte vill gå me på. Har jäkligt svårt för att säga nej, och det kan göra att man gör sånt som man inte borde. Å eftersom min magkänsla säger NEJ så finns risken att jag säger ja i telefonen, och det vill jag inte nu.
Ville jag inte Nickos bästa så hade jag skickat honom till första bästa köpare, men så funkar tyvärr inte jag. Han förtjänar bara det allra bästa och det är mitt ansvar att se till att han får det bra! Hoppas Du kan respektera det!? Å eftersom magkänslan säger NEJ så vill jag kolla efter ett annat hem, och av erfarenhet så har jag lärt mig att lyssna på den!!
ja men senst igår tyckte du att det lät bra så vad är det som nu är fel?

Ni kanske ska ta detta privat?
Bara en fundering ifrån min sida.
Pm varandra om inte annat.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
ja men personen ifråga svarar jyu inte och jag känner mig väldigt lurad på detta nu

Less, less, less! 
Sarae: Hur är det, har Du fått tag i Linus?
#49 jag förstår dig verkligen. Jag menar absolut inte att Nora_dede skulle vara en dålig illerägare eller ett olämpligt hem (jag känner ju inte henne), men jag tycker ändå att det är starkt gjort att våga säga ifrån.
jag personligen är också sådan som har svårt för att ta saker öga mot öga (eller telefon för den delen) med någon och som dig, kanske gör något som inte känns helt 100. Finns det något speciellt bakom din magkänsla så kanske du ändå ska skicka ett pm till nora_dede och förklara vad som inte känns rätt med henne, om hon sedan skriver tillbaka behöver du inte läsa/lyssna/svara om du fortfarande är rädd för att säga ja till något som inte känns bra. men då har iaf hon fått en förklaring.
Hoppas att nicko får ett bra hem!
Sajtvärd på Iller.ifokus
tack för att du förstår mig oxå JossanH

Håller med Jossan här. Pinscher omplacerar ju naturligtvis till den hon finner är mest lämplig men det vore nog skönt för Nora_Dede att veta vad det berodde på. Så maila eller skriv ett pm. Är jobbigt om man måste gå och fundera på vad det kan ha berott på. Man blir lätt misstänksam mot hela världen då och det är ju onödigt. Sen hoppas jag också naturligtvis att Nicko får ett bra hem. Lycka till.
Jag är intresserad av din lilla nicko.
Du kan lägga till mig på msn, eller maila min vanliga mail, så kan vi snacka lite kanske, så du kan få något sådär humm på vem jag är. Aspenberg423@hotmail.com
Tack på förhand.
Men har inte Nicko fått ett nytt hem redan?

Nicko flyttade till Linus i Göteborg igår ja!
Aha! Okej, jag bor också i Göteborg!
Hehe, hoppas han får det bra.
grattis till det nya hemmet nicko och en tröst kram till pinscher som tyvärr inte kunde ha kvar honom.

Tack Nora_Dede!!
Det var riktigt tungt att se honom försvinna iväg till tåget, men nu får han det mycket bättre! Slipper riskera att bli hundmat och får en massa sällskap & bus!
Ja du får hålla kontakten med nya ägaren så vi får veta hur han mår.

ehm, Linus i Göteborg:P? ja trodde de va jag:P…. ni e skyldiga mig en iller:P!
#64 *asg* måste tyvärr berätta för dig att det finns fler Linus i gbg…vet att det e en svår chock…men det lägger sig snart ;)

sitter o gråter floder här juh:P! trodde verkligen jag var orginalet;)!
hahaha sorry too disapoint u ;) Jag e tyvärr heller inte ensam sara…å den insikten tog hårt kan jag säga

it's a sick world out there, and just when u think it can't get sicker, it does
!

Men gud vad tråkigt suzzie att du fick lov att omplacer nicko. Gråter en tår här hemma=(. Vi frå väll snacka mer på msn nån dag om du vill?? Har ju inte varit hemma på en vecka så jag försöker att hinna ikapp det man missat!!

Tack Smeagol! Självklart kan vi snacka på MSN nån dag, det var länge sen! Sen när illerabstinensen tar vid lär vi komma och känna & klämma på era pälskorvar! =,o(

#70 självklart. kan väl ta med pälsarna någon gång när jag dyler upp i trakten. har blivit lovad av en kompis att jag får ha illrarna hemma hos henne om jag vill =)

hej!!
jag har precis blivit medlem på denna sida,(efter mycke letande efter något seriöst)
jag hamnade här inne å läste vad som har skrivits, ja måste fråga…hur har de gått me din lilla kära vän nicko….
"sidailler" är det den gamla ägaren…
jag hoppas att allt har löst sig
Lille Nicko har flyttat till göteborg ;)