Teckning av iller
Hejsan allihopa!
Har alla möjliga designkurser i skolan just nu varpå en är Teknisk Design.. (Foto, Teknisk Design & Multimedia)
Har inte använt Illustrator så mycket förut men är mycket insatt i Photoshop och skolan har precis köpt in nya ritplattor så jag bestämde mig för att testa göra ett porträtt av min fd iller Shaco (numera Freddie).. Jag gav inte bilden så mycket tid eftersom den inte hörde till arbetsuppgifterna utan det var mer en övning för mig själv men jag är supernöjd och kan förmodligen utveckla den mer i framtiden :) - precis önskat mig en ritplatta i julklapp 
Skriv gärna vad ni tycker - kritik , saker jag kan tänka på i framtiden osv.. Bifoga gärna era egna bilder också om ni någonsin försökt tecknat/målat av eran iller! 
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

snygg den blev! Kommer ihåg på gymnasiet när jag lärde mig illustrator! gud, tror jag satt uppe flera nätter i rad och målade av saker ;) så grymt kul! mitt tipps är att ge dig på samma bild några gånger till så kommer du att få till de små små sakerna som gör hela bilden ;) oooh, blev lite sugen att göra samma sak här nu =) lycka till =)
snyggt :D
#1 Tack!
jo man blir väldigt sugen på att bara rita flera timmar i sträck men ibland är det så svårt att veta vilket objekt man vill rita av!
Kommer säkerligen ändra en hel del framöver på denna, bakgrund, benet som han står på, räta till tassarna osv.. även försöka få in mer realistisk päls med hårstrån osv
övning ger färdighet som man säger!
#2 Tack så mycket! 

#4 & #5 Någon ska jag väll försöka mig på!
trist att jag går på jullov och måste lämna kvar skolans ritplatta där den hör hemma -.-'

#7 åååh, har ni ritplattor! :O du får göra som jag o köra på "old school", musen ;) jag lovar det är kul! psykbryten man får kl 2 på morgonen är myyyycket mera argsinta och dödande än när man använder en ritplatta ;);)
Påbörjade Shaco & Smulan, det kan säkert bli lyckat
Tycker dock det finns en viss charm när allt inte är perfektion utan färgerna bryts på ett småbarns sett osv…
Ska fråga snällt om jag får låna hem ritplattan tills på onsdag 
#7 Haha ja vi har ritplattor!! Dom kosta runt 1400 kr styck så dom är riktigt bra :O Musen som jag använder är bara glapp, dessutom blir man ju helt ryckig på handen *asgarv* det hade inte ens liknat en iller efteråt!

#9 åh lyllosar! haha men resultatet kan blir kul ;) (jupp, jag är en såndär possitiv äcklig typ) :P jag ahr faktiskt provat ritplatta en gång, men jag tyckte det var jobbigare, antagligen för att jag lärt mig med mus från början..tricket med mus är att förstora upp ALLT och ta millimeter per millimeter :P ska bli kul o se resultatet sen! :D

Fattar inte ens hur ni kan.
Det enda sättet jag skulle kunna få en ordentligt ritat bild av något är nog om jag anställde någon att rita för mig.
#10 & #12: Nilam vad duktig du är!! Vilket program använder du dig av? 
#11: Haha man ska vara positiv när man ritar, annars ger man upp på tok för fort och resultatet blir genast sämre!!
känns som jag kommer bli fast här i skolan, alla har gått hem nästan.. Vill inte släppa iväg ritplattan, buuhuu 
#14 Photoshop :) Men föredrar att arbeta med handen, så målar/ritar mest med papper och penna. Om jag hade en ritplatta däremot… 
Vill gärna se resutatet av bildern på iller och katt! Ser redan bra ut!
#13 Jag håller på för fullt med Smulan & Shaco så du behöver inte anställa någon så länge jag finns 

Båda Smulan och Freddie ligger här bredvid i soffan och väntar spänt på resultatet.
Tillsammans med ett gäng andra som är smått avundsjuka.
#15 okej inte testat Photoshop än, gillar Illustrator då den förfinar linjerna lite (bra om man drar långa streck till konturen) ;) Resultatet kommer på onsdag, fick tillåtelse att sitta kvar efter julavslutningen och göra klart :) själv spänd på resultatet! #17 då får dom ligga där ett tag med tanke på att jag inte kan göra klart förens onsdag :( Du får hälsa dom andra att gör dom sig fina på bild så ska jag ge dom varsitt porträtt också ;D
#19 Pröva med ritplatta ;) Själv tänker jag inte sluta med papper och penna, men ibland är det kul vad man kan göra i ett bildredigeringsprogram.
#21 Ritplattan är precis som penna & papper, förutom att det kan vara lite svårt att veta hur man ska böja handen osv… På ett papper kan du ju snurra runt om du ska rita speciella detaljer osv.. Ritplattan står där den står (sjutton vad jag stört mig på detta, jag har vridit o vändit
)
Men det är helt klart kul att prova om du nånsin kommer över en & inte vill köpa en direkt själv 
Snyggt! Skulle aldrig kunna rita så vare sig med eller utan ritplatta
Kollade på vad en platta skulle kunna kosta, och en liten Wacom är inte så dyr. Visst har man inga pengar är allt dyrt men denna lilla kostar inte mer än 425:- + frakt
Fast vill man ha tryckkänslig penna får man gå upp en eller ett par hundralappar, dock fortfarande under 1000 pickor
Fast vill man ha värsta värsta så kanske denna duger, till det facila priset av 21490:-
#23 Vi har dessa http://www.dustinhome.se/hanvon-artmaster-pen-tablet/product/5010614587?intcmp=searchProvider_dacsa i skolan och jag tycker dom är toppen
känsligheten är perfekt.. Det går även ställa in en del på följsamhet osv..

Ni är så duktiga, tycker ritplattorna är så svåra och det fungerar bättre på ett papper för mej men är väl inte försent att lära sej;)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Veronica: övning ger färdighet som man brukar säga ;)
Här har jag suttit och lekt lite med en gammal bild på mig och Skit. Lånade en ritplatta av svärfar men har inget bra program att använda den i för photoshop "förfinar" inga linjer, vilket gör att det blir en lite mer "slarvig" touch på bilderna om man gör dem där.
Den här bilden är Skit färgad ned till halsen och jag är lite färgad på näsa, ögon etc.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Va kul Jossan att du bidrar med dina bilder!
bilden på dig & Skit har ju potential att bli väldigt bra om du fortsätter nån dag..
Själv har jag fortsattit lite på Smulan tills det var dess att lämna skolan för hårfrisören ;) nu går man på ett välförtjänt lov fram till 9:e Januari!
#30 eller så får du en skrivplatta i julklapp. Roligt att få se hur bilden utvecklas 
Någon som skulle kunna tänka sig att rita av min iller? :D Skulle vart ganska så kul eftersom ni är så duktiga! :)
#31 Hehe, man hoppas ju! 
#32 Jag skulle kunna göra det, dock blir det inte nu under jul & nyår :P men bifoga gärna en bild så ska jag försöka ta tag i det!
Okej, tackar! Jag har inte alls bråttom så. Men skulle jag kunna lägga in bilden här då jag hittat/tagit en bra bild? För vet inte om jag har så många bra bilder på datorn. Men ska dock ut och fota i snön någon dag på lovet hade jag tänkt. tss.. har ju små aningar om att jag kommer få en systemkamera i julklapp med hihi! ;)
Du kan slänga upp den här när du hittat någon du känner dig nöjd med 
#36 Snyggt !
#36 Åh så fin!!!
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
#30 Kommer bli skitfin när det blir klart :)
#36 Häftig! Ser verkligen hur som skiss på papper!
Tack ska ni ha :)
Dock är det mycket smidigare att få till den svarta färgen och att göra ändringar i bilden på en ritplatta istället för gamla hederliga papper och penna :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#36 Haha du är så nedrans duktig Jossan! Själv ska jag öva öva öva för att kunna få till något som dig 
#39 Tack! jag ser fram emot resultatet själv ^^
Naturbegåvning Jossan 
Tack så jättemycket, men du är allt inte så dum med plattan heller må jag säga :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#36 Såå fint, ska fjäska till mej ett illerporträtt av dej en vacker dag:D
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Vilka fina bilder!!
Enda sättet jag skulle kunna få en ritplatta att funkal förl mig vore nog om den var automatisk.
JossanH: vad är det för ritplatta du har fått? märke osv.. 
Mitt val står mellan dessa
http://www.dustinhome.se/hanvon-artmaster-pen-tablet/product/5010614587?intcmp=searchProvider_dacsa
och
#48 Det är den i andra länken, Wacoms Bamboo fun pen and touch, men i strl medium.
Vad jag vet så är det Wacom som fått absolut bästa resentionerna och den som de som jag känner har (en som arbetat som serietecknare bla).
Sajtvärd på Iller.ifokus
Har hört att Wacom stiften (till pennorna) slits ganska fort och att dom kostar en del att köpa.. Vet du något om detta? och vad kostar dom isåfall?
#50 Ingen aning, men pratade med en vän senast igår om att hon haft sin ritplatta (och använt den väl) i typ 1,5-2 år utan att någonsin bytt stift. Det medföljer en liten påse med stift när man köper den. Tror dock att de är lite olika utformade- spetsigare- rundade etc.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Nu är jag inte alls säker på vad jag ska köpa :D En small WACOM känns för litet då jag anser att Hanvon har den storlek jag vill ha (ej mindre)..
Men det skiljer ju cirka 600kr på WACOM medium & Hanvon artmaster :/
Hur är programmen som följer med WACOM? har du testat dom alls?
Kram
#52 Man får koder för att ladda hem program men jag har seeegt internet, och har Ps på datorn, så kör enbart med det.. Så tyvärr kan jag inte svara på det..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Okej, får väll se helt enkelt.. Ska till Mediamarkt imorgon och kolla om dom har någon ritplatta nersatt :) Måste börja öva öva öva så jag kan göra lite mer realistiska teckningar som dig :D
Blev att köpa en http://www.dustinhome.se/wacom-bamboo-fun-pen-touch-medium-usb-new/product/5010609753?intcmp=searchProvider_dacsa iallafall Jossan
får den förhoppningsvis måndag/tisdag nästa vecka…
ååh… Nu blir det en nedrans jobbig väntan, haha!
Får hoppas att vi båda blir nöjda över våra Wacom Bamboo!
#55 Haha, men grattis :P Tänkte jag ska göra en ny tråd om att teckna iller på ritplatta så det blir blyertskänsla på den, så som jag har gjort här över :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#56 spanade in den tråden, mycket fint verkligen! Du har talangen
men övning ger färdighet som man brukar säga..
Jag väntar med spänning på att få se resultaten av din kisse med iller :)
Sajtvärd på Iller.ifokus