Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 1017 ggr
skrollan
2011-11-01 19:10
0

panik, rädd!!

Fy fan, måste skriva av mig om min rädsla känner jag!

Hemma hos oss bor numera Skrollan och Groggie och även två kattbebisar.
Skrollan tycker dock inte om katterna, hon ska döda dem! Därav har vi avspärrningar i huset, illrarna och katterna har varsin halva. Dock kommer äldsta katten över grindarna enkelt, och han lär sig sakta men säkert att det är okej om skrollan sover att vara på illrarnas sida.

I lördags hände det som inte skulle hända. Katten hoppas över och skrollan hugger. Katten ska hoppa över grinden igen samtidigt som jag försöker sätta en fot mellan djuren för att få tag i dem.

Skrollan släpper i panik och rå skiter på golvet, och det ser ut som hon tappat bakdelen! Panik, plockar upp henne och försöker komma ihåg hur man stavar till jour och se vart fan jag ska åka till närmsta ställe.
Under tiden knatar skrollan ifrån mig och beter sig som vanligt igen?!

Går in i sovrummet och kommer tillbaka ut i vardagsrummet och ser att det är en våt fläck med blod i. Får ännu mera panik. Avvaktar, skrollan äter, dricker, tar godis, går, springer, står på bakbenet m.m som vanligt! Ställer klockan på en gång i timmen hela natten! Världens längsta natt, och på det ställdes klockan tillbaka en timme!!

Försöker googla och hittar om levern kanske är paj? att den rinner rakt igenom henne, men hittar inge blod i avföring och hon äter och skiter?!

Pratar med marianne och troligen så sprack något i lungorna på henne som gjorde att hon naturligt hostade upp detta, förhoppningsvis ska det vara okej nu enligt henne. Dock kan det ge kompilikationer om lungan blev punkterad och det blöder mera, för då vill bakterierna flytta dit och det kan ge henne lunginflammation. Jag ska avvakta tycker hon, kolla skrollans andning och trötthet.

Jag är helt förstörd! Enligt marianne ska jag inte sätta mig i bilen och åka dessa 30 mil utan avvakta. Men om jag inte märker skillnad förän det är försent? Vi har ju vart X antal gånger hos marianne med skrollan just pga av dålig andning och hittar något mellan lungorna som möjligtvis var lunginflammtion eller påbörjan till möjligtvis lynfom(?)
Tänker om jag inte märker någon skillnad på hennes redan nu dåliga andning?

Kan inte sova om nätterna och vill att någon ständigt ska vara hemma! =(

Gottfridsson
2011-11-01 19:35
0

Kan gissa hur jobbigt du har det just nu :-( Hur är det med Skrollan, tycker du att hon blivit bättre eller sämre sedan du pratade med Marianne?

Om du inte tycker hon blivit sämre, så kan du troligen ta det lite lugnare. Men fortsätt hålla lite extra koll ett tag till, bara för säkerhets skull.

Har inget förändrats sedan du pratade med Marianne, skulle du kanske slå en signal igen. För att få veta vad hon anser.

Hoppas Skrollan är sitt vanliga jag. Kram

Ceciliaolucifer
2011-11-01 20:15
0

Jag beklagar :(

Bara du kan avgöra vad du ska göra, känns det inte rätt att vara hemma så åk till veterinären med henne. Bättre att kolla en gång för mkt än en gång för lite.

Men det här kanske var en väckarklocka på något sätt? att det kanske inte funkar att ha katterna med illrarna? kanske måste dela av bättre?

Håller tummarna för er!

Stor kram

skrollan
2011-11-01 20:48
0

Än så länge märker jag ingen skillnad. Men funderar på att ta ledigt nästa helg och eventuellt åka upp en gång för mycket som sagt. Detta gör att jag kommer få magsår!

Ja jag funderar också på det, men har så svårt att göra mig av med djur, skulle aldrig klara av det, samtidigt som ingen av dem ska behövas skadas heller!
Mitt hopp har ju hela tiden vart att det kommer bli bättre när katterna blir äldre och dessutom kommer få gå ut till våran. Att skrollan släpper det agressiva/svartsjuka hon känner =(

Har lagt om våra scheman både jag och sambon så vi får om varandra om dygnen för att djuren så lite som möjligt ska vara hemma själva, för detta innebär att någon av lägrerna måste vara instänga någon timme.

Vet inte hur jag ska spärra av bättre, det är två dörrhål som är utan dörr och gångjärn, i ena sitter en barngrind och den andra en plexi skiva.
Måste komma på en lösning som alla mår bra av =(

Kram och tack!

[Bibbo]
2011-12-29 01:25
0

Åk till vetrinären vettja!

skrollan
2011-12-29 18:20
0

detta är en gammal tråd om du kollar datum, så har redan fått hjälp!

[Bibbo]
2011-12-29 18:31
0

Opppss Skäms