Foderfråga
Jag måste fråga skulle ni kunna tänka er att servera ett foder som innehåller kelp? Jag kan inte förstå varför man tillsätter sjögräs i ett rovdjursfoder! Någon som vet?
Mvh Jenny
Kelp är vad jag vet mineral och vitaminrikt så det kan ju vara en källa för att berika fodret. Jag skulle nog se mera på om den totala mängden växtingredienser och kolhydrater är låg än just på kelp som enskild tillsats.
Det är Ziwi Peak jag tänker på.
Den innehåller:
lammkött (min. 61,2%), lever (min. 15%), vom, hjärta och njure (minst 9,5%), cikoriainulin, grönläppad mussla (min 4%), fiskolja, lecitin, kelp, vitaminer och mineraler.
Råprotein (%)
36.0000
Råfett (%)
29.0000
Växttråd (%)
0.5000
Vatten (%)
18.0000
Aska (%)
9.0000
Kalcium (%)
2.0000
Mvh Jenny
Sett till innehållet skulle jag kunna tänka mig att ge mina illrar detta foder.
Däremot skulle jag inte köpa det pga priset… 99:- för 400 gram. (motsvarar ca. 1 dagsranson till mina pälsar)
Ja innehållsmässigt ser det väldigt bra ut. Nästan 90% animalisk ursprung , musslorna inräknade, och inga spannmål. Men gratis var det inte.
Ok. Då är jag med
Blev lite fundersam över kelpen. Jag har några provpåsar här hemma. Det är inget jag kommer att köpa men kan se vad de tycker om det
Tack för era svar 
Mvh Jenny
Körde det till en iller jag fick hem som vägrade kött och det funkade fint. Är det enda foder jag skulle ge om jag hade en köttvägrare.
Bra att veta är att det luktar oerhört illa, stoppa inte näsan i påsen när den är nyöppnad ;)
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
#6 Hahaha bra tips! - ingen näsa i påsen 
Mvh Jenny